Megkönnyebbülhet a BKV
A BKV kifizette a bankokat, lerótta idén lejáró, 9,4 milliárd forintos tartozását. Jövőre lejár az összes többi, 50 milliárd forintot meghaladó kölcsön is, de a főváros szerint a közlekedési cég jövője így is biztosított.
A BKV kifizette a bankokat, lerótta idén lejáró, 9,4 milliárd forintos tartozását. Jövőre lejár az összes többi, 50 milliárd forintot meghaladó kölcsön is, de a főváros szerint a közlekedési cég jövője így is biztosított.
Nem változnak a BKV tarifái januárban, így jövőre is 350 forint marad a vonaljegy.
A V127 V2 típusú járműveket részegységekre bontva szállítják a BKV-hoz.
Döntött a BKV 3,9 milliárd forintos hitelfelvételéhez szükséges tulajdonosi kezességvállalásról szerdán a Fővárosi Közgyűlés.
Hogy indult az első motoromnibusz? Milyen rendelettel szabályozták a kalauzok ujjainak nyálazását? Hogy köszönték meg Sztálinnak a trolibuszokat a sofőrök? Pénteken jelenik meg a Közlekedik a Székesfőváros című kötet, a BKV előtti életről. Alapmű.
Összesen 214 új busz érkezik jövő májustól Budapestre, több ütemben. 82 szóló és 132 csuklós járművet állítanak forgalomba, mindegyik alacsonypadlós, illetve klimatizált – közölte a BKK kedden. Az új buszokat a VT-Arriva Kft. üzemelteti majd. Ezekkel a járművekkel a BKK vonalain közlekedő buszok több mint 70 százaléka alacsonypadlós lesz már.
Három 280-as Ikarus csuklós buszt és hét Ganz csuklós villamost értékesít a BKV – derül ki a cég honlapján kedden olvasható felhívásból.
Tesztüzemben elindult egy olyan weboldal, amely úgy tűnik érdemi tájékoztatást tud adni a budapesti autósoknak.
Szorítanak a határidők a 3-as metró kocsitenderében. A Népszabadság szerint még nem hagyták jóvá a pályázati dokumentációt, pedig a BKV jövő májusban eredményt szeretne hirdetni. A lap értesülései szerint a közlekedési cégnél szinte kész tényként kezelik már az orosz Metrowagonmash győzelmét, amely felújítás helyett gyakorlatilag új kocsikat szállítana Budapestre.
Felújítás miatt Újbuda és a Széll Kálmán tér között egész hétvégén nem járnak majd a 18-as villamosok.
Új fővárosi mamutcég alakul január 1-jéig Tarlós István tervei szerint, ami bekebelezi az összes fővárosi közműcéget, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is – írja az Index.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) szerint a BKV háromhavi túlmunkára kötelezné a buszvezetőket. A BKV közlése szerint a járművezetők folyamatosan jelezték, hogy az alapórán felül is dolgoznának.
A 28 éves buszt a forgalomból szintén kiálló 205-ös pályaszámú (és amúgy szintén harmonikaajtós) trolibusszal együtt október 4-én lehet még egyszer utoljára megnézni.
Kivonják a forgalomból az utolsó harmonikaajtós vagy más néven ráncajtós buszt ebben a hónapban a BKV-nál. Pénteken lehet utoljára ilyen járművel utazni a 7E vonalon, szombaton pedig lefotózhatják az érdeklődők a Városligetben egy ráncajtós trolival együtt.
Rövid időn belül megoldást kell találni a BKV hiteleinek refinanszírozására, mert a céget sürgeti a határidő – mondta a BKV vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak adott interjújában.
A vizsgálat után megfelelő műszaki állapotúnak találták azt a buszt, amelynek kedd reggel kiesett az ablaka a 9-es vonalon, miután nekiesett egy utas – derül ki a BKV válaszából. A járműre új ablakkeretet építettek be, délután újra forgalomba állhat. A BKV kéri az utasokat, hogy mindig kapaszkodjanak a tömegközlekedési járműveken.
A villamosokba a felújítás során olyan rendszert telepítenek, amely visszatáplálja a fékezéskor felszabaduló energiát, az ajtók egyedi nyitásúak lesznek, korszerűsítik a vezetőfülkét, az utastér világosabb színeket, új üléseket kap, az utastájékoztató elemek pedig az új arculatba illeszkednek.
A 260-as, 280-as, 412-es és 435-ös Ikarusok 1,5-2 millió kilométert teljesítettek, átlagos életkoruk 21 év volt, a legidősebbet 1986-ban, a legfiatalabbat 2001-ben gyártották. A BKV augusztusban kivonta őket a forgalomból. 2015 tavaszától új Mercedes Conecto típusú buszok állhatnak forgalomba.
Ismét vadonatúj alacsonypadlós buszokat vásárolnak Budapestre. Hetvenöt szóló jármű érkezhet a fővárosba, várhatóan jövő tavassztól – közölte pénteken a BKK. A Mercedes szállítja a légkondicionált, égszínkék buszokat.
Fizetési felszólítást küldenek a BKV-nak a szakszervezetek, mert a vállalat évekre visszamenőleg nem fizetett ki különböző bérpótlékokat a dolgozóknak.