A kormány szerint a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházása a kínai BYD autógyár
A kínai BYD autógyár vezetősége szombaton tárgyalt Orbán Viktorral.
A kínai BYD autógyár vezetősége szombaton tárgyalt Orbán Viktorral.
Szemrevaló formaterv, egyedi hangulatú utastér, high-tech kijelzővarázslat, korrekt hatótáv és relatíve kedvező ár. Felettébb ígéretesnek tűnik a BYD tisztán elektromos kompakt SUV-ja, az Atto 3, de vajon akadnak-e hátulütői?
A rendkívül alacsony légellenállású, de több mint 3 tonnás villanyautóban négy motor teljesít szolgálatot.
Kínából fogják Magyarországra hozni a BYD elektromos autóiba kerülő akkumulátorok részegységeit, Szegeden csak összeillesztik majd, és beteszik az autókba.
Akár négymillió forint támogatás is elnyerhető egy e-autóra, viszont kötelező lesz rá cascót kötni, és bár nem kizárt a lízingelés sem, ez praktikusan nem teljesíthető, azaz ugrik az áfa visszaigénylésének lehetősége is. Így pedig sokaknak már kevésbé vonzó az ajánlat.
Szijjártó Péter külügyminiszter tavaly novemberben jelentette be, hogy hazánkba érkezik a kínai óriás.
Országos átlagban 20 százalékkal nőtt a kereslet az egy évvel korábbihoz képest januárban. Csongrád-Csanád megyében több mint 50 százalékos a növekedés.
Aláírták a kínai BYD jövőbeli szegedi üzemének helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződését – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
Egyre magabiztosabbak a terjeszkedő távol-keleti szereplők.
Új, megfizethető modellel venné fel a versenyt a BYD-vel a Tesla, az új jármű 2025 közepén érkezhet.
A Dongfeng akár 1200 kilométeres hatótávú újdonsága méret tekintetében a Tesla Model 3 és Model S közé ékelődik.
A teljes pályás kínai letámadás az európai luxusautó-piacot is célba vette.
Az olcsó munkaerő és az alacsony vámok csábítóak lehetnek a kínai elektromosautó-gyártónak.
Látványosan egyre több és több elektromos autó fut Európában, de arányukat látva nagyon messze van még a belső égésű motorokkal hajtott járművek leváltása HVG-Ténytár.
A Szegeden elektromos autók gyártására készülő vállalatot január 8-án egyelőre komáromi székhellyel jegyezte be a tatabányai cégbíróság.
Az Economist értékelése szerint a kínai autók jobbak és olcsóbbak, mint nyugati konkurenciájuk, és nincs miért félnie tőlük a világnak.