Százezer BYD autó kerül az Uber flottájába
Többéves stratégiai partnerséget jelentettek be.
Az e-autók piacának támogatására 11 pontos, 100 milliárd eurós javaslatcsomagot tett közzé a kormány, amelynek nagy része azt szolgálná, hogy a Magyarországon megtelepedő ázsiai gyártók jól járjanak.
A BYD Törökországban 922 millió euróért húz fel egy gyárat, amely ötezer embernek adhat munkát.
A kínaiak globális terjeszkedésének fontos része, hogy gyárakat nyitnak a nagy piacokon.
Az amerikai cég már alig ad el több villanyautót, mint a kínai.
A kínaiak a jelek szerint elfelejtettek időben lefoglalni egy nagyon evidens webcímet.
Ez mondjuk nem lesz egy olcsó kínai modell.
A hosszú ideje a legnagyobb kínai autóexportőrként jegyzett Chery elsőként a tisztán benzines Omoda 5 kompakt divatterepjárót hozta el Magyarországra, melyet a későbbiekben a plug-in hibrid Jaecoo 7 SUV követ majd a sorban.
Nagy visszhangot keltett Németországban a hazai rendezésű labdarúgó-Európa-bajnokságot előtt, hogy német helyett egy kínai autógyártó lesz az esemény autós főszponzora, és hogy a kiemelt támogatók negyven százaléka is kínai. A Deutsche Welle riportja.
A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton Szegedre szállítani.
A tervek szerint az összeszerelő üzem 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz.
A Kínában gyártott elektromos autók versenytorzító állami támogatása miatt kivetett büntetővám jelentheti a casus bellit a Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi háborúban; a következő célpont pedig a kínai akkugyártás lehet, ahol az Unió belső piacán létesítendő üzemeknél is vizsgálhatják az anyacégek állami támogatását, keresztülhúzva Orbán álmait.
Ez a maximális érték, a Magyarországon is gyárat létesítő BYD autóira 17,4 százalékos pluszvámot állapítottak meg. Indul a kereskedelmi háború.
Akár szerdán bejelentheti az Európai Bizottság a döntést.
Évtizedeken keresztül a külföldi autógyárak – európaiak, amerikaiak, japánok és dél-koreaiak – uralták a hatalmas kínai autópiacot, de most Peking offenzívát tervez: meg akarja hódítani az elektromos autók világpiacát. Elon Musk, a Tesla vezetője Sanghajban úgy nyilatkozott, hogy rajtuk kívül csak a kínaiaknak van esélyük a világpiacon.
A BYD Atto 3 hatótávja hivatalosan 400 kilométer körül van egy feltöltéssel, és legfeljebb 160-nal lehet vele hajtani.
Nem sokkal a tisztán elektromos Seal U után megérkezett a középkategóriás kínai SUV áramot és benzint egyaránt kedvelő új verziója, a zöld rendszámos plugin hibrid hajtású Seal U DM-i. Róma környékén vezettük az éppen a magyar gyárát építő BYD legfrissebb újdonságát.
Ami régen egy GTI, Focus ST, netán egy Type-R volt, azt, úgy fest, a villanykorszakban máshol kell keresni.
Heteken belül lezárul az Unió vizsgálata, amelyet a kínai elektromosautó-gyártók állami támogatása miatt indítottak. Egy friss elemzés 15-30 százalékos védővám kivetésére számít, ami a dokumentum szerint még mindig nem lesz elég az európai piac megvédésére.
Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.