Nem volt még akkora épület Szegeden, amekkora a BYD által tervezett üzem lehet
A tervek szerint az összeszerelő üzem 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz.
A tervek szerint az összeszerelő üzem 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz.
A Kínában gyártott elektromos autók versenytorzító állami támogatása miatt kivetett büntetővám jelentheti a casus bellit a Kína és az Európai Unió közötti kereskedelmi háborúban; a következő célpont pedig a kínai akkugyártás lehet, ahol az Unió belső piacán létesítendő üzemeknél is vizsgálhatják az anyacégek állami támogatását, keresztülhúzva Orbán álmait.
Ez a maximális érték, a Magyarországon is gyárat létesítő BYD autóira 17,4 százalékos pluszvámot állapítottak meg. Indul a kereskedelmi háború.
Évtizedeken keresztül a külföldi autógyárak – európaiak, amerikaiak, japánok és dél-koreaiak – uralták a hatalmas kínai autópiacot, de most Peking offenzívát tervez: meg akarja hódítani az elektromos autók világpiacát. Elon Musk, a Tesla vezetője Sanghajban úgy nyilatkozott, hogy rajtuk kívül csak a kínaiaknak van esélyük a világpiacon.
A BYD Atto 3 hatótávja hivatalosan 400 kilométer körül van egy feltöltéssel, és legfeljebb 160-nal lehet vele hajtani.
Nem sokkal a tisztán elektromos Seal U után megérkezett a középkategóriás kínai SUV áramot és benzint egyaránt kedvelő új verziója, a zöld rendszámos plugin hibrid hajtású Seal U DM-i. Róma környékén vezettük az éppen a magyar gyárát építő BYD legfrissebb újdonságát.
Ami régen egy GTI, Focus ST, netán egy Type-R volt, azt, úgy fest, a villanykorszakban máshol kell keresni.
Heteken belül lezárul az Unió vizsgálata, amelyet a kínai elektromosautó-gyártók állami támogatása miatt indítottak. Egy friss elemzés 15-30 százalékos védővám kivetésére számít, ami a dokumentum szerint még mindig nem lesz elég az európai piac megvédésére.
Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.
Lesz két porta, sportpálya, tűzivíz-tározó és egy nagyobb étkezde is.
Hasonló formatervű autókat eddig leginkább a Ferraritól vagy az Aston Martintól láttunk.
Egy-két gyártótól eltekintve a számaik még korántsem olyan félelmetesek.
Egy német tanulmány szerint a nálunk is terjeszkedő vállalat az állami ösztönzők messze legnagyobb haszonélvezője.
A kínai személyautó piacot egyértelműen a BYD dominálja, melyet jelentős távolságból követ a FAW-Volkswagen és a Geely.
Túl nagyok a kínai villanyautó-gyártók kapacitásai. Mivel exportjuk útjába az USA akadályokat állított, Európa felé vették az irányt.
2020 óta ez az első olyan negyedév, melyben romlottak a Tesla eladási mutatói.
Az akár 830 kilométeres hatótávú Xiaomi SU7 első körben háromféle változatban jelenik meg a piacon, a legerősebb 673 lóerős.
Hogy pontosan mit, azt egyelőre nem árulták el.