Magyarországra érkezik a BYD negyedik villanyautója, a Seal U
Hamarosan hazánkban is elérhetővé válik a kínai gyártó tisztán elektromos hajtásláncú új SUV-ja.
Hamarosan hazánkban is elérhetővé válik a kínai gyártó tisztán elektromos hajtásláncú új SUV-ja.
Nem akárhol épülhet meg a keleti nyitás eddig legnagyobb presztízst hozó beruházása, az ellenzék fellegvára adhat otthont a Teslát is előző kínai e-autó-gyártónak, a BYD-nek. Cserébe Botka László polgármester városa pont úgy viselkedik, ahogy a fideszes települések.
Jól jön Botka László polgármesternek, hogy az önkormányzati választás előtt ekkora ipari fejlesztést mutathat fel – noha korábban pont a fenntarthatóság fontosságával érvelt, hogy miért nem érkezik ilyen projekt a városba.
A kínai autógyártó érkezése máris hozott néhány további fontos bejelentést.
A Szegeden gyárat építő kínai BYD épp most előzi meg a piacvezető amerikai Teslát globális eladásokban. A vállalat üzleti eredményei szárnyalnak, a kilátások pompásak. Peking a 2010-es években rengeteg állami erőforrással támogatta az elektromos autózást – épp ezért Brüsszel épp vizsgálja, hogyan lehetne megvédeni az európai piacot a felszteroidozott kínai gyártóktól. Borítékolható, hogy a magyar állam legalább 100 milliárd forinttal támogatja a szegedi beruházást közvetlenül és infrastruktúrában.
És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.
A belgiumi Kenshiki Forumon testközelből ismerkedtünk meg az oldalain látványos kijelzőket felvonultató Toyota FT-3e szabadidő-autóval.
Bátran kijelenthetjük, hogy a japán gyártó kínálatában eddig még nem volt egyetlen hasonlóan látványos szabadidő-autó sem.
Azt mondják, a város közigazgatási határain belül berendezkedő BYD és HTNS egységei úgy kértek környezethasználati engedélyt maguknak, hogy nem számoltak a másikkal. Csakhogy a két üzem együttesen egészen más hatással tud lenni a környezetre, mint ha csak az egyik létezne, érvelnek. A perek kedden kezdődtek a bíróságon.
Mobiltelefonok akkujától jutott el az elektromos autókig a kínai BYD, amely az utóbbiban a világelső szerepére tör, a Teslát is előzve.
A Tesla Model S kategóriájában szereplő újdonság hátsó- és összkerékhajtású változatban elérhető lesz.
A német sajtó már tényként kezeli, egyelőre azonban sem a magyar kormány, sem maga a kínai gyártó nem erősítette meg, hogy valóban érkezne a gyár.
Egyre valószínűbb, hogy elektromos buszokat gyártó üzem épül a városban.
BYD vagy Great Wall - mindkét nagy cég gyártana Európában a hírek szerint.