Banális hiba miatt sérült meg 50 utas a Boeingen, ami Sydneyből Aucklandbe tartott
Egy légiutas-kísérő véletlenül megnyomott egy kapcsolót a pilótaülésen, amivel kisebb lavinát indított el.
Egy légiutas-kísérő véletlenül megnyomott egy kapcsolót a pilótaülésen, amivel kisebb lavinát indított el.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Érdekes kérdés, hogy ilyesmire miért csak most, egy biztonsági incidens után derült fény.
A férfi a halála előtt néhány nappal még vallomást tett a repülőgépgyártó ellen folyó perben.
Néhány hónapon belül másodszorra kerül bajba az Alaska Airlines légitársaság ajtók miatt.
A 737-esek és a 757-esek után már a 777-esekkel is baj van, Oszaka helyett csak Los Angeles-ig jutott a San Franciscóból felszálló gép.
Bostonba indultak, de csak Denverig jutottak elsőre azok az utasok, akik a United Airlines egyik hétfői járatával indultak útnak San Franciscóból. A Boeing 757-200-as először remegni kezdett, majd darabok váltak le a szárnyról.
Az ír fapados légitársaság 66-ra bővíti úticél-pontjai számát, egyben a magyar kormány kikezdése mellett is a hazai piac legnagyobb játékosa kíván lenni. Idén jelenős befektetések nyomán lehagyhatja a Wizz Airt, egyben a hazai piac vezetői pozícióját is tovább erősítheti.
Erre jutott az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal vizsgálata.
Rosszul fúrt lyukakat talált egy beszállító a készülő 737 MAX gépeken.
A pénzügyi igazgató szerint tartani tudják növekedési tervüket is.
A légi közlekedés az elmúlt évben hatalmas küzdelmet folytatott, hogy lépést tartson a járvány utáni utazási boommal, erőfeszítésüket pedig nehezíti a munkaerő- és alkatrészhiány. A helyzetet tovább rontja, hogy a balesetek miatt az amerikai hatóságok nem engedik bővíteni a Boeing MAX repülőgépek gyártását. A kereslet–kínálati olló szélesedése viszont növeli a légitársaságok költségeit, akik az utasok jegyeiben érvényesíthetik azt. A zavaros helyzetet használná ki a Ryanair.
A már legyártott példányok azonban alapos ellenőrzés után tovább repülhetnek.
Most a Delta Air Lines 757-ese maradt a felszállópályán Atlantában.
Arra kérte a légügyi hatóság a légitársaságokat, hogy alaposan nézzék át a Boeing gépeiket.
A teljes személyzet és a gép is épségben megúszta a landolást.
A vállalat vezérigazgatója szerint a gép törzsét gyártó alvállalkozóval közös állásponton vannak.
Nagyon fogadkoznak, hogy mostantól minden rendben lesz.
Az All Nippon légitársaság belföldi járata Szapporóból repült Tojama felé, amikor észrevették a problémát.
A Boeing részvényei jelentősen estek a balesetek óta.
A Ryanair egyébként nem használja azt a típust, amelynek az ajtaja leszakadt múlt héten.