Példátlan manőverre készül az amerikai űrhaderő titkos repülőgépe
Pályaváltó manővert fog végrehajtani a Boeing által gyártott X-37B űrrepülőgép, de nem hétköznapi módon: a segédhajtóművei nélkül, a Föld légkörének a segítségével.
Pályaváltó manővert fog végrehajtani a Boeing által gyártott X-37B űrrepülőgép, de nem hétköznapi módon: a segédhajtóművei nélkül, a Föld légkörének a segítségével.
Nem vezettek eredményre a szakszervezettel folytatott tárgyalások, a vezetőség is csökkentett fizetést kap. A munkabeszüntetés akár több milliárd dollár veszteséget is okozhat a vállalatnak.
Érdekes jelenségre lett figyelmes szombaton Butch Wilmore asztronauta, miközben az üres visszatérésre készítette fel a Boeing Starliner űrhajót: „furcsa zaj” árad az űrkapszula hangszóróiból.
Viszonylag gyorsan, már szeptember első napjaiban hazahozza a Starlinert a Boeing és a NASA. Az űrhajó önállóan fog visszatérni, de szükség esetén a földi irányítás be tud avatkozni.
A sommás véleményeiről elhíresült Michael O’Leary most sem rejtette véka alá, mit gondol a repülőgépgyártó menedzsmentjéről, mert nem tudják tartani az új gépek szállítási ütemezését.
Több opció is van a Starliner személyzetének hazahozatalára, és a NASA hamarosan meg is hozza a döntést, mi lesz az űrkapszula utasainak sorsa. Az egyik lehetőség, hogy a SpaceX űrkapszulával térnek vissza.
Leállította a 777X típus berepülési programját a Boeing, miután a repülőgépgyártó szakemberei sérülést fedeztek fel az egyik példány kritikus elemén.
Az amerikai repülőgépgyártó összességében azért még nagyon messze van a tavalyi eredményeitől is.
Személyzet nélkül térhet vissza a Starliner, az űrhajósai a Nemzetközi Űrállomás jövő évi személyzetváltásakor, velük együtt indulhatnak vissza a Földre. Így majdnem háromnegyed évesre is nyúlhat az űrbéli tartózkodásuk, mely eredetileg másfél hét lett volna.
Legalább egy hónapos csúszással indul el a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) a következő személyzete, hogy a Boeing szakemberei tovább tudják tervezni a Starliner visszatérését.
A NASA két űrhajósa, Sunita Williamst és Butch Wilmore június eleje óta várja, hogy visszatérhessen a Földre, ám a Boeing űrhajójának meghibásodása miatt eddig ez nem lett volna biztonságos.
A NASA és a Boeing elvileg már kiderítette, hogyan hibásodott meg a cég űrhajója, a Starliner, a hazatérés azonban még nem biztonságos az űrhajósok számára.
A NASA és a Boeing mérnökei közösen dolgoznak azon, hogy kiderítsék, milyen állapotban van a Starliner űrhajó. A célhoz egy lépéssel már közelebb kerültek.
Izrael még 2016-ban vásárolt egy Boeing 767-es repülőgépet, de azóta sem tudott felszállni, és jóval kevesebb ember fél el a fedélzetén, mint eredetileg tervezték.
Butch Wilmore és Sunta Williams űrhajósok szerint a Boeing Starliner űrhajója egészen addig rendben tette a dolgát, amíg vissza nem váltottak kézi vezérlésről automata üzemmódra.
A polgári repülés mellett a Starliner űrhajójával kapcsolatban is problémákkal kell szembenéznie a Boeingnek: a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) dokkolt űrhajójuk ugyanis hónapokkal később indulhat csak vissza a Földre, mint tervezték.
Los Angelesből Denverbe tartott a United Airlines egyik Boeing 757-ese, a felszállás azonban nem volt zökkenőmentes. Idén már a légitársaság második gépéről szakad le egy kerék.
A légitársaságoknak 150 napjuk van lecserélni a hibás alkatrészeket.
Elismerte a Boeing, hogy félrevezette a légügyi hatóságokat, durva bírságot fizethet, de megúszhatja, hogy bíróság elé citálják a 737 Maxok 346 halálos áldozattal járó légi szerencsétlenségei miatt.
A repülőgép utasai a hatóságok szerint végig biztonságban voltak.