Harmadik próbálkozásra már sikerült fellőni a Boeing embereket szállító űrhajóját
A Starliner a Nemzetközi Űrállomásra szállít asztronautákat.
A Starliner a Nemzetközi Űrállomásra szállít asztronautákat.
Rövid időn belül már a negyedik időpontot tűzte ki a NASA arra, hogy útnak indítsa a Boeing Starliner űrhajót, amelynek fedélzetén emberek is lesznek majd. Az eszközből azonban szivárog a hélium, és ezt nem is javítják már ki az indulásig.
Egy Boeing 747-400-as utasszállító hajtóműve már a futópályán lángokat bocsátott ki, de végül el tudott emelkedni. A pilóták úgy döntöttek, visszafordulnak és leteszik a gépet.
A gépen hetvennyolcan utaztak, közülük tizenegyen megsérültek.
A teherszállító gépnek nem nyílt ki az első futóműve.
Miután az amerikai légiközlekedési hivatal közölte, hogy újabb vizsgálatot indít a Boeing ellen, a repülőgépgyártónak eszébe jutott, hogy nem minden stimmelt a 787 Dreamliner biztonsági ellenőrzése során.
Két hónapon belül már a második, a Boeinghez köthető szakember veszítette életét, aki korábban terhelő állításokat fogalmazott meg a céggel szemben.
A Boeing 2030-ig vetné meg a lábát Ázsia repülőautós piacán, de kérdés, mennyire fognak megbízni az utasok a cégben.
A CNN elemezte a repülőgépgyártó óriás helyzetét, és nem túl szép a kép, amelyet lefestettek.
A korábban több mint egy évtizeden át a Boeingnél dolgozó Sam Salehpour azt állítja, a cég olyan változtatásokat eszközölt a repülőgépek gyártósorán, hogy tulajdonképpen előre beléjük vannak kódolva a balesetek.
A szárnyban is kárt tett a hajtóműről leváló borítás egy Boeing 737-800-as gépen vasárnap. A gép felszállt, de megszakította a repülést.
Landolás közben letért a futópályáról, majd egy korábban ugyanott balesetet szenvedett másik repülő roncsának ütközve kettétört a egy Boeing 727-200F típusú repülőgép Dél-Szudánban.
Mi lett a Szilícium-völgy legnagyobb szélhámosával és a világ legismertebb ételdobozgyártójával? Miért nem lesznek Fülöp-szigeteki buszsofőrök Budapesten, és megpecsételődött-e a Boeing jövője? Miért perlik a Hermèst, és mi bántja a kakaótermést? Illetve: mi lesz a műsorral a továbbiakban? Mind kiderül üzleti podcastunk rendhagyó adásából.
Dave Calhount a repülőgépgyártót övező, egyre dagadó biztonsági botrányok sodorják el, év végén távozik a cég éléről.
Egy új weboldalon pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság. A Boeing repülőivel kapcsolatban az utóbbi időben felmerült, gyártói hanyagságból fakadó biztonsági problémák közepette ez sokaknak lehet fontos.
139 utas és a hatfős személyzet tartózkodott azon a repülőgépen, aminek egy darabja a futóművek mellől szakad le.
Egy légiutas-kísérő véletlenül megnyomott egy kapcsolót a pilótaülésen, amivel kisebb lavinát indított el.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a Boeing 737 Max géptípus gyártásánál használt 89 alkatrészből csupán 56 felel meg a minőségi és biztonsági követelményeknek. Érdekes kérdés, hogy ilyesmire miért csak most, egy biztonsági incidens után derült fény.
A férfi a halála előtt néhány nappal még vallomást tett a repülőgépgyártó ellen folyó perben.
Néhány hónapon belül másodszorra kerül bajba az Alaska Airlines légitársaság ajtók miatt.