Nincsenek kilincsek a legújabb kínai villanyautón
Kilincsek nélkül, de meglepő módon hagyományos visszapillantó-tükrökkel kerül piacra ez az új elektromos autó.
Kilincsek nélkül, de meglepő módon hagyományos visszapillantó-tükrökkel kerül piacra ez az új elektromos autó.
Úgy fest, hogy a jövőben, ahol van egy autógyár, ott lesz a közelben egy akkugyár is.
Elállták aktivistáikkal a telep mindkét bejáratát. A rendőrség is kivonult, két emberrel szemben szabálysértési eljárás indult.
A párt az engedély visszavonását és az építkezés felfüggesztését kéri, és fellebbez a népszavazási kérdése elutasítása miatt is.
A kínai akkumulátorra és villanymotorra épülő magyar fejlesztésű autóbuszt több európai helyszínen is használják, tesztelik.
A külgazdasági és külügyminiszter szerint jelenleg is tárgyalnak négy kínai nagyvállalattal, amelyek 8-10 milliárd eurós beruházást hozhatnak Magyarországra.
Annak ellenére sűrűn kezdeményez rendkívüli parlamenti ülést a Fidesz-KDNP-s kétharmad árnyékában az ellenzék, hogy a NER elmúlt 13 éve alatt már 15 hasonló akció hiúsult meg a kormánypártiak bojkottja miatt. A mai, az akkugyárakról szóló ülésnapról a Fidesz-KDNP távol marad, de azt ígérték, később hajlandók megvitatni a témát.
Szalámitaktika az engedélyezésnél, elmulasztott hatásvizsgálatok, elégtelen jogszabályi környezet, nem végiggondolt stratégia, az egyeztetés hiánya – sorolja a WWF a legfőbb problémákat a kormány akkumulátorgyáras törekvéseivel kapcsolatban. A környezetvédők szerint nem lenne baj a gyárakkal, ha kormányzat jobban odafigyelne, hova és hogyan telepítik őket, és számolna a hatásaival. Tíz pontban össze is szedték, hogyan kellene csinálni.
Van, ahol még működik az ellenzéki összefogás: az LMP, a DK, a Momentum, az MSZP, a Jobbik és a Párbeszéd közösen kezdeményezte a rendkívüli ülést.
Az elektromos autókhoz való akkumulátorok gyártásában világelső, Debrecenben vihart kavarva berendezkedő kínai CATL felemelkedése nem ment volna közvetlen állami támogatás és piacvédelmi intézkedések nélkül.
Reagáltak az egyik legfontosabb kérdésre is, mennyi vizet használnak majd a gyártás során.
A brit Financial Times már novemberben leírta ezt a számot. A kormány vélhetően három módon támogatja a CATL-gyárat: közvetlenül pénzzel munkahelyteremtési támogatás formájában, adókedvezményekkel és infrastruktúrafejlesztésekkel. Egyelőre csak az utóbbi nyilvános, értéke 88 milliárd forint.
A dokumentum szerint akár 60 ezer köbmétert is fogyaszthat a jövőben a déli ipari park, az önkormányzat által terjesztett röplap szerint azonban még 40 ezret sem fog. A dokumentum mindenesetre eltűnt a kormányhivatal oldaláról.
Váratlanul érte a közbeszédet uraló Orbán-kormányt, hogy vannak még civilek, akik vitába mernek szállni a hatalommal, és nem engednek meg bármilyen ipartelepítést a környezetükben. A gigantikus akkugyártó-kapacitást gazdasági érvekkel sem lehet meggyőzően alátámasztani.
Elutasította a kínai akkumulátorgyár elleni, a Momentum által kezdeményezett helyi népszavazás kérdésének hitelesítését Debrecenben a helyi választási bizottság. Az ellenzéki párt szerint a kormány, az állam és a városvezetés semmibe veszi a debrecenieket, és közölték: fellebbeznek a döntés ellen.
Adottságok, azaz energia, víz és munkaerő nélkül akkumulátorgyárakat építeni éppen olyan, mint az 1950-es években Magyarországon magyar narancsot termelni.
Így az ellenzéki képviselők a kormánypártiak hűlt helyén kérhették csak számon a környezetkárosító terveket.
Az eddig elsősorban különböző kütyüjeiről ismert kínai vállalat igen komoly autóipari tervekkel rendelkezik.
Csárdi Antal szerint közadat, hogy milyen adókedvezményeket és egyéb juttatásokat nyújt a kormány a kínai vállalatnak.
Általában a nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházások dolgát könnyítik még tovább, de külön rendelkeznek a már folyamatban lévő debreceni és iváncsai beruházásokról is. Az érintett településeknek még az eddiginél is kevesebb beleszólási joga és rálátása lesz a gyárak telepítésébe – derül ki egy társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetből.