Tízmilliárdokkal van benne a kínai akkubizniszben, de itteni cégének székhelye egy kőbányai családi ház
A sanghaji anyacég intelligens gyártóberendezéseket fejleszt és értékesít, autógyáraknak is.
A sanghaji anyacég intelligens gyártóberendezéseket fejleszt és értékesít, autógyáraknak is.
A négy villanymotort felvonultató Zeekr 001 FR alig több, mint 2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100 km/h-ra.
Megoldást is javasolt a vízellátási problémákra a volt köztársasági elnök.
Tímár Zoltán érthetetlennek nevezte, hogy nem szóltak neki a szintén fideszes vezetésű Debrecenből.
Az unió kockázatos kínai akkumulátorfüggőség felé menetel, az Európai Bizottság pedig versenyfelügyeleti eljárást indít. A kínai gyártók trójai falova Magyarország, de Brüsszelnek vannak eszközei.
1200 kilométer egy töltéssel? 400 ezer kilométer ugyanazzal az akkuval? A villanyautók jobb áramforrásai körül több az ígéret, mint a gyártható termék. És közben itt van az ehető akkumulátor.
A miniszter találkozott a debreceni akkugyárat építő CATL vezetőivel.
Ezek az akkumulátorok tíz perc alatt akár négyszáz kilométernyi hatótávra elegendő áramot is fel tudnak majd venni.
A vezető francia lap tudósítója nem sok esélyt ad a tiltakozóknak, miután végigjárta az akkumulátorok előállításában érdekelt magyar településeket. Merthogy a helybéliek hiába féltik a környezetet, itt Dávid harcol Góliáttal, miután a kormányfő akaratával kerülnek szembe.
Bár az Európai Bizottság is vizsgálja a CATL debreceni akkugyárának hatását a vízbázisra, a magyar kormány keresztülviszi akaratát a következmények alapos felmérése nélkül.
A CATL, amely várhatóan jelentős víz- és energiafelhasználással építi meg, és működteti majd a debreceni akkumulátorgyárat, most vízgyűjtő tartályokat ad Debrecen lakosságának.
A szupergyorsan tölthető CATL akkumulátorra épülő első autók már a jövő év elején piacra kerülhetnek.
A kínai gyártó legfrissebb újdonsága kivételesen nem egy mobil vagy okosóra, hanem egy szemrevaló villanyautó.
Már Mikepércs, Sáránd és Hosszúpályi is azon települések közé tartozik, amelyben kínai vendégmunkások laknak, akik a közelben akkumulátorgyárat építenek. Egy-egy családi házban többtucatnyian zsúfolódnak össze, reggel fél hatkor már indul az élet, és nem áll meg hétvégén sem. Balhé nincs, de a helyiek nem örülnek annak, ami a helyzettel együtt jár: vége a nyugalomnak a kertvárosban, sok férfi van összezárva egy helyen, termelődik a szemét, buszok és teherautók járnak-kelnek. Az érintett önkormányzatok eltérő stratégiákat dolgoztak ki a helyzet kezelésére.
A kínai Ningbo Zhenyu Technology 23 milliárdos beruházással gyártana 2027-től Magyarországon egyes, az autók elektromos akkumulátoraiba szánt precíziós alkatrészeket. Egyelőre a kormányzat nem erősítette meg a hírt.
A CATL szerint emberi mulasztás nem történt, viszont soron kívül felül fogják vizsgálni az összes cölöpöző gépet.
Testközelből ismerkedtünk meg a 0-ról 100-ra alig 3,6 másodperc alatt felpattanó Volvo EX30-cal és a szintén tisztán elektromos hajtású, 5 méternél is hosszabb Volvo EX90-nel.
Mutatjuk, hogy fest a valóságban az elektromos szedánok piacán hadrendbe állítandó, CATL aksis Luxeed S7.
Az Orbán Balázs tárgyalópartnere által képviselt cég neve már itthon is jól ismert: a CATL építi Európa egyik legnagyobb akkugyárát Debrecen mellett – heves lakossági és politikai tiltakozás közepette.
Az 5 méter hosszú újdonság egy töltéssel akár 700 kilométeres távolságot is képes megtenni.