A Daimler hamarabb piacra dobja üzemanyagcellás autóit
A vártnál egy ével korábban, már 2014-től megkezdi a Daimler a hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását - jelentette be szerdán este az igazgatóság elnöke.
A vártnál egy ével korábban, már 2014-től megkezdi a Daimler a hidrogénüzemű, üzemanyagcellás gépjárművek sorozatgyártását - jelentette be szerdán este az igazgatóság elnöke.
A Napi Gazdaság úgy tudja, hogy a nagy járműipari befektetők közül az Iveco lehet a következő, amely magyarországi gyártásba kezd, a Daimler pedig duplájára bővítené a jelenleg is épülő üzemét. Az Iveco lapzárta után cáfolt.
A Renault és a Daimler együttműködésre kíván lépni az elektromos autók meghajtására alkalmas akkumulátorok fejlesztésében - értesült a Reuters hírügynökség egy, az ügylethez közel álló forrástól.
A Daimler több mint 100 ezer Mercedest adott el áprilisban. A társaság többi márkájával - a Smart, az AMG és a Maybach típusú kocsikkal - együtt összesen 110.044 darab autót értékesített áprilisban, ami 7,7 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest - közölte szerdán a német autógyártó.
A Magyar Villamos Művek is beszállhat egy hazai fejlesztésű elektromos városi kisautó első flottájának létrehozásába.
A Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche szerint az idén folytatódik a világ autóiparának fellendülése. "Régen voltak ilyen kedvezőek a kilátások" - mondta a vezérigazgató a társaság részvényesi közgyűlésén szerdán Berlinben.
A Daimler autógyár és a Rolls-Royce hajtóműgyártó vállalat vételi ajánlatott tett a Tognum dízelmotorgyártó vállalatra.
Több mint 10 ezer új munkatársat tervez idén alkalmazni, főként bérelni a Daimler; a létszámnövelés egyebek között a cég magyarországi üzemét is érinti.
Százmillió eurót tartalékol a német Daimler leépítésre a személyautógyártó üzletágban, azaz a Mercedesnél - közölte a stuttgarti székhelyű cégcsoport egyik szóvivője kedden.
A német Daimler 4,7 milliárd euró adózás utáni nyereséget ért el 2010-ben.
A magyarországi Mercedes-gyár épületei szerkezetkészek, ezt ünnepelték tetőre emelt bokrétával és tűzijátékkal a múlt héten Kecskeméten. A 2012-től induló üzem leendő igazgatóját, a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. első emberét, Frank Kleint a gyárépítésről és a magyar munkaerőről kérdezte a hvg.hu.
Újabb aranykor beköszöntében reménykedik az autóipar az ázsiai kereslet robbanásszerű növekedésére és az alternatív meghajtási technológiák terjedésére alapozva.
A Renault-Nissan és a Daimler bejelentette széleskörű stratégiai együttműködését. A két vállalkozás kölcsönösen vásárol egymás részvényeiből, a Renault-Nissan szövetség 3,1 százalékot a Daimlerből, a Daimler pedig 3,1 százalékot a Renault-ból és szintén 3,1 százalékot a Nissanból. A jövőben számos közös modell készül és motorjaikat is megosztják.
Horvátországban is vizsgálatot indítanak a Daimler német autógyárral kapcsolatos vesztegetési ügyben, mert a The Wall Street Journal című amerikai napilap és több külföldi hírügynökség jelentése szerint az érintett, legalább 22 ország között Horvátország is szerepel.
A Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) vezérigazgatója vizsgálatot indított, hogy kiderítse: hogyan történt a 2005-ös Volánbusz-beszerzés.
A Daimler egyelőre nem kommentálta az amerikai igazságügyi minisztérium Washingtonban nyilvánosságra hozott keresetét, amely szerint a németországi autógyár termékeinek eladása érdekében külföldi kormánytisztviselőket fizetett le.
Magyarország is érintett a Daimler megvesztegetési botrányában - derült ki az amerikai igazságügy-minisztérium keddi keresetéből, amely szerint a Daimler külföldi kormánytisztviselőket fizetett le azért, hogy az autógyár termékeit vásárolják meg.
A Financial Times jelentése szerint a Daimler és a Renault részvénycseréről tárgyalnak egymással. A kölcsönös tulajdonlás apropója, hogy a Mercedes-nek egyre nagyobb problémát okoz, hogy a kis- és kompaktautók gyártása nem, vagy csak marginálisan nyereséges. A Nissan és a Renault 11 éves kapcsolata gyümölcsöző, míg a Daimlernek csak rossz tapasztalatai vannak legutóbbi házasasságaiból.
Tizennégy év óta először fordul elő, hogy nem fizet osztalékot a Daimler német járműipari csoport, akkora lett a vesztesége tavaly a válság miatt.
Az Audi januárban 77 800 autót adott el, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés elsősorban a kínai piacnak köszönhető.