szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb aranykor beköszöntében reménykedik az autóipar az ázsiai kereslet robbanásszerű növekedésére és az alternatív meghajtási technológiák terjedésére alapozva.

Mercedes-Benz autó a Sinsheimi múzeumban. Üzenet az első aranykorból
©

„Az autók virágkora még csak most következik” – mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben. A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. „Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk” – mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.

„Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében” – mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. „A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik.” Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.

Előremutató technológia a jelenből. Mercedes-Benz hibrid
©

A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. „Kína ebben kulcsszerepet játszik.” Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.

A kínai piac a legnagyobbá nőtte ki magát a világon, ahol nagy népszerűségnek örvendenek a német luxus márkák, nagy nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni.

Mercedes-Benz koncepció. Tényleg jön a ragyogó jövő?
©

Az új, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt – hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egy időben dolgozni kell az alternatív meghajtásokon is, amelyek azonban belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI / hvg.hu Gazdaság

Javulás a német haszongépjármű-piacon, felfelé indult az export is

Bár nőtt a német haszongépjármű-értékesítés márciusban, amikor az előző évinél 10 százalékkal több, 25 740 haszongépjárművet adtak el, az első negyedéves 58 400-as értékesítés azonban még így is egy százalékkal elmarad az előző évitől – derül ki a VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai szervezet kimutatásaiból.

MTI Gazdaság

Az autóipari export húzza magával a magyar ipart

Elsősorban a javuló külföldi értékesítési lehetőségeknek és a gyenge bázisnak köszönhetően bővült az ipari termelés volumene februárban. Az elemzők az év további részében azt várják, hogy a továbbra is gyenge belső kereslet mellett elsősorban az export növeli majd a termelést.

Jahn Ferenc kórház: Nem vált működésképtelenné a II. belgyógyászati osztály

Jahn Ferenc kórház: Nem vált működésképtelenné a II. belgyógyászati osztály

Távozik a Commerzbank Magyarországról

Távozik a Commerzbank Magyarországról

Uniós beruházásokat vizsgál az OLAF és a rendőrség Keszthelyen

Uniós beruházásokat vizsgál az OLAF és a rendőrség Keszthelyen