Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Újabb aranykor beköszöntében reménykedik az autóipar az ázsiai kereslet robbanásszerű növekedésére és az alternatív meghajtási technológiák terjedésére alapozva.
„Az autók virágkora még csak most következik” – mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben. A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. „Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk” – mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.
„Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében” – mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. „A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik.” Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.
A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. „Kína ebben kulcsszerepet játszik.” Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.
A kínai piac a legnagyobbá nőtte ki magát a világon, ahol nagy népszerűségnek örvendenek a német luxus márkák, nagy nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni.
Az új, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt – hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egy időben dolgozni kell az alternatív meghajtásokon is, amelyek azonban belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.