szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb aranykor beköszöntében reménykedik az autóipar az ázsiai kereslet robbanásszerű növekedésére és az alternatív meghajtási technológiák terjedésére alapozva.

Mercedes-Benz autó a Sinsheimi múzeumban. Üzenet az első aranykorból
hvg.hu

„Az autók virágkora még csak most következik” – mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben. A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. „Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk” – mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.

„Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében” – mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. „A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik.” Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.

Előremutató technológia a jelenből. Mercedes-Benz hibrid
Autómenedzser

A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. „Kína ebben kulcsszerepet játszik.” Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.

A kínai piac a legnagyobbá nőtte ki magát a világon, ahol nagy népszerűségnek örvendenek a német luxus márkák, nagy nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni.

Mercedes-Benz koncepció. Tényleg jön a ragyogó jövő?
Mercedes-Benz

Az új, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt – hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egy időben dolgozni kell az alternatív meghajtásokon is, amelyek azonban belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Gazdaság

Javulás a német haszongépjármű-piacon, felfelé indult az export is

Bár nőtt a német haszongépjármű-értékesítés márciusban, amikor az előző évinél 10 százalékkal több, 25 740 haszongépjárművet adtak el, az első negyedéves 58 400-as értékesítés azonban még így is egy százalékkal elmarad az előző évitől – derül ki a VDA (Verband der Automobilindustrie) autóipari szakmai szervezet kimutatásaiból.

MTI Gazdaság

Az autóipari export húzza magával a magyar ipart

Elsősorban a javuló külföldi értékesítési lehetőségeknek és a gyenge bázisnak köszönhetően bővült az ipari termelés volumene februárban. Az elemzők az év további részében azt várják, hogy a továbbra is gyenge belső kereslet mellett elsősorban az export növeli majd a termelést.