Barrichello lőtte a hétfői nap legütősebb szelfijét
Aligha lehet kétséges, hogy a hétfői nap legnagyobb sikerű autósportos szelfijét a korábbi Forma-1-es pilóta, Rubens Barrichello jegyezte.
Aligha lehet kétséges, hogy a hétfői nap legnagyobb sikerű autósportos szelfijét a korábbi Forma-1-es pilóta, Rubens Barrichello jegyezte.
Sebastian Vettel még csak két napot töltött a Ferrarinál, de a csapat és az olasz sajtó máris elragadtatással beszél az előző négy szezon Forma-1-es világbajnokáról. A német tesztelt és szimulátorozott új munkaadójánál, néhány kötelezettség azonban még a Red Bullhoz köti.
Noha a szezon múlt hétvégén, Abu Dhabiban lezárult, mozgalmas szombatja volt a Forma-1 sztárjainak: a világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton csapattársával, Nico Rosberggel együtt 50 ezer néző előtt parádézott Stuttgartban, míg Sebastian Vettel a Ferrari főhadiszállásán tűnt fel és a 2012-es F1-es versenygép volánja mögött az első köreit is megtette.
Sebastian Vettel szóvivője útján cáfolja azt a híresztelést, amely szerint maga vezette azt a Ferrari F12 Berlinettát, amellyel a napokban 350 kilométer/órával száguldoztak Abu Dhabi és Dubaj között az autópályán, ráadásul az erről készült felvételt a világhálóra is feltöltötték.
Szuper- és versenyautó hangokkal kapcsolatos kvízt állított össze az egyik brit lap: most próbára teheti, hogy mennyire tudja megkülönböztetni az eltérő specifikációjú Forma-1 es motorok hangját, vagy akár a Bugatti Veyron bömbölését a Ferrari Enzóétól.
Megtévesztő fotót közöl Michael Schumacherről az egyik német bulvárlap: a Die Aktuelle a hétszeres világbajnokról készült régebbi felvételt rakott címlapjára, miközben a vezércikk címe azt sugallja, hogy mintha ez lenne az első fotó a Forma-1-es klasszisról a tavaly decemberi síbalesete óta.
Közös képelt posztolt Alonsoval Flavio Briatore, a Renault F1-es csapatának korábbi csapatfőnöke a Twitteren. A képen mosolyogva ülnek egy asztalnál, amelyre kitettek egy doboz Marlborót, de hogy még egyértelműbb legyen az üzenet, Briatore még a kezébe is vett egy szál cigarettát.
A következő szezonban már nem osztanak dupla pontokat a Forma-1-es világbajnokság szezonzáró nagydíján.
Múlt pénteken, Silverstone-ban tartotta a Forma–1-be jövőre visszatérő Honda új hajtásláncának első rövid próbáját a McLaren istálló: bár a PR-napnak minősített gyakorlás zárt kapuk mögött zajlott, az első fotók után kiszivárgott egy rövid videó is, amelyen meghallgatható a japán márka új alkotásának hangja.
Pénteken, Silverstone-ban tartotta az első hondás menetpróbát a Forma-1-es McLaren istálló, amely 2015-től újra a japán gyártó erőforrásaival versenyez majd a királykategóriában.
Noha idén nem feltétlenül a Forma–1-es Ferrari az, amelynek volánja mögött Kimi Räikkönen jókedvűen bűvészkedik, de van olyan típusa a maranellói márkának, amelyben a finn klasszis is jól érzi magát.
A világ összes Forma-1-es versenypályájának megvannak azok a különleges pontjai, ahonnan az átlagnéző az átlagosnál valamivel közelebbről szemlélheti a száguldó versenyautókat, csak meg kell találni azokat. Egy rajongó a múlt hétvégén ilyenre bukkant a Brazil Nagydíj helyszínén, Interlagosban, ráadásul ott, ahol nem számított rá…
Nem vár tovább a McLaren és a Honda: a Forma–1-ben a következő szezontól újra szövetségre lépő felek pénteken, Silverstone-ban pályára küldenek egy átmeneti versenyautót, amelyben már a japán gyártó új, még sohasem próbált hibrid turbómotorja dolgozik majd.
A világbajnoki pontversenyben második Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es Brazil Nagydíj időmérő edzését.
A történelem legnagyobb Forma-1-es szerződése: bár a hivatalos megerősítésre várni kell, mértékadó spanyol források így írják le azt a hónapok óta pletykált kontraktust, amely állítólag már létrejött a Ferraritól távozó Fernando Alonso és a McLaren istálló között. Bár sokak szerint a kétszeres vb-első komoly kockázatot vállal, meg is kéri az árát: gyaníthatóan minden idők legkomolyabb Forma-1-es alapfizetését kapja majd új állomáshelyén.
Szinte felfogni is lehetetlen, manapság annyira gyorsan és hatékonyan dolgoznak a Forma–1-es csapatok szervizesei egy-egy kerékcserén.
Fennállása legpocsékabb szezonját futja a Forma-1-ben 1993 óta szereplő Sauber istálló, amely a jelek szerint képes még az eddigieknél is nagyobb kalamajkába keveredni. Pontok sehol, pénz is csak kevéske, ráadásul a 2015-ös versenyzői összeállítás kialakítása során addig-addig sáfárkodtak a fizetős pilótákkal, hogy annak roppant komoly jogi csatározás lehet a vége.
Joe Saward nem volt rest, és miután utána járt, hogy melyik csapatnak milyen címen mennyit is fizetnek ki szezononként, az egézet egy mutatós ábrába is rendezte. Ebből, így feketén-fehéren levezethető, hogy 1800 millió dollárból hogyan kaphat majdnem 210 milliót az évek óta csak a "futottak még" kategóriába sorolható Ferrari. Többet, mint az elmúlt 4 év regnáló bajnokcsapata, a Red Bull.
Fernando Alonsóról és jövőjéről az utóbbi hetekben, hónapokban számos pletyka látott napvilágot, ám több forrás is egyöntetűen állítja: biztosra vehető, hogy a 2010 óta a Ferrari kötelékében hajtó kétszeres világbajnok csapatot vált és a következő idénytől kezdve az újra a Hondával szövetkező McLarennél folytatja pályafutását.
Hosszú hónapok óta hallani arról, hogy román csapat készülődik a Forma-1-be: érdemi lépések az utóbbi időben nem történtek, ám a Caterham csődeljárása kapcsán kiderült, hogy a terv továbbra is valósnak tűnik és az ötletgazdák nem tettek le az indulásról.