Olvadóban a légitársaságok profitja
A brutális üzemanyagárak és a gyenge világgazdasági növekedés miatt a tavalyi 7,9 milliárd dollárról idén hárommilliárdra zuhan a világ légitársaságainak összesített nyeresége.
A brutális üzemanyagárak és a gyenge világgazdasági növekedés miatt a tavalyi 7,9 milliárd dollárról idén hárommilliárdra zuhan a világ légitársaságainak összesített nyeresége.
A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA várakozása szerint idén már a második egymást követő évben csökkent a légitársaságok összesített nyeresége, amely 2012-be várhatóan hárommilliárd dollár lesz. A profitcsökkenés oka részben a továbbra is magas olajár, továbbá az ágazaton belüli egyre nagyobb árverseny.
Formálódik egy új magyar nemzeti légitársaság képe, de még semmilyen konkrétumról nem tudott beszámolni a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért). A Malév egykori dolgozói közben küszködnek a munkaerőpiacon, eddig csak nagyon kevesen tudtak elhelyezkedni és a turizmusban is érződik a negatív hatás.
A beszállópultok nélküli indulási oldalon az utas ráteszi poggyászait a futószalagra, amely automatikusan ellenőrzi azok súlyát és tartalmát, majd továbbítja a csomagokat a géphez. Az utas továbbmegy, de egy ponton a vezeték nélküli rövid távú kommunikációs kamerái ellenőrzik biometrikus azonosítóit és összehasonlítják azokat az NFC-vel "társalgó" mobiltelefonjában – ami elektronikus útlevélként is működik így – rögzített adataival. Az NFC összeveti az információt a saját adatbázisával, és ha megállapítja, hogy az illető veszélyt nem veszélyes a repülőgépre, akkor folytathatja útját a fedélzetre.
Az utazási irodáknak a Malév-jegyekre szóló foglalásokat átfoglalni, törölni, jegyet módosítani és visszatéríteni nincs jogosultsága, az utasok csak újonnan megváltott, más légitársaságok járataira szóló jegyekkel utazhatnak.
A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség, az IATA az idei évre a tavalyi profit felénél kevesebb nyereséget, jövőre pedig akár veszteséget becsül a világ légitársaságai összesített gazdálkodásában.
Nagyon bizonytalanok a világgazdasági kilátások a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség szerint, ám az IATA mégsem számít recesszióra.
Egy adott másodpercben világszerte mintegy 10 ezer repülőgép van a levegőben, és a világon minden másodpercben valahol leszáll egy gép - hangzott el egy bécsi légiközlekedési tanácskozáson, ahol szakértők úgy becsülték, hogy évi 5 százalékos forgalombővülési ütemmel számolva a világ jelenlegi légi forgalma 2030-ig megduplázódhat.
Megfelezte, 8,6 milliárd dollárról 4 milliárd dollárra csökkentette a légi közlekedési iparág egészének idei évre vonatkozó profitvárakozásait a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA).
A légiközlekedési vállalatok az emelkedő üzemanyagárak és a változó kereslet miatt egyre nehezebben tarthatják fenn jelenlegi profitszintjeiket – közölte csütörtökön a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA).
Lassult a légiforgalom növekedése márciusban a Japánban bekövetkezett kettős katasztrófa, illetve az arab világot felkavaró békétlenség miatt. A teherfuvarozás viszont tovább bővült.
Lassult a légiforgalom növekedése márciusban a Japánban bekövetkezett kettős katasztrófa, illetve az arab világot felkavaró békétlenség miatt. A teherfuvarozás viszont tovább bővült.
Korábbi előrejelzése többszörösére, 2,5 milliárd dollárról 8,9 milliárdra emelte a szervezetéhez tartozó légitársaságok idei nyereségprognózisát a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA.
Világszerte egyre többen repülnek prémium osztályon a gazdaság fellendülésének köszönhetően. Júniusban 17 százalékkal tovább nőtt az első, illetve a business osztályon utazók száma az egy évvel korábbihoz képest – tette közzé hétfőn az IATA nemzetközi légiforgalmi szövetség. A turista osztályon 9,5 százalék volt a növekedés.
Több mint negyedével nőtt júniusban a légi teherforgalom az egy évvel korábbihoz képest, a személyforgalom pedig 10 százalékot meghaladó mértékben bővült szerdán megjelent adatok szerint, amelyek azt valószínűsítik, hogy a vártnál gyorsabban kapaszkodik ki a válságból a légi közlekedési ágazat.
Az izlandi vulkánkitörés a 2001. szeptember 11-i New York-i terrortámadásoknál is nagyobb hatással van a légi forgalomra az ágazat nemzetközi szövetsége (IATA) szerint, amely 1,7 milliárd dollárra becsüli a légitársaságok eddigi veszteségét.
Tavaly a II. világháború óta a legnagyobb forgalom visszaesést szenvedte el a polgári légiközlekedési ágazat - derül ki a nemzetközi légiközlekedési szervezet, az IATA (International Air Transport Association) által közzétett 2009 decemberi és a tavalyi egész éves adatokból.
A drámai 2009-es esztendő után szakértők szerint az idei évben megindulhat egy igen lassú fellendülés a légiforgalomban, de még egy ideig eltarthat, amíg az ágazat kikerül a súlyos turbulenciából.
Jövőre is súlyos veszteségek elé néz a világ légiközlekedési ipara. Az üzemanyag árak emelkedése miatt a korábban becsültnél magasabbak lesznek a veszteségek és elérik majd az 5,6 milliárd dollárt annak ellenére, hogy mind az utasszám, mind a teherforgalom növekszik – írja az International Air Transport Association (IATA) jelentése.
Októberben tovább enyhült a válság a nemzetközi légiforgalomban: az utasok száma 0,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) hétfőn közölt jelentése szerint.