Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Formálódik egy új magyar nemzeti légitársaság képe, de még semmilyen konkrétumról nem tudott beszámolni a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért). A Malév egykori dolgozói közben küszködnek a munkaerőpiacon, eddig csak nagyon kevesen tudtak elhelyezkedni és a turizmusban is érződik a negatív hatás.
Mintegy 100 millió forintos kárt okozott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) irodáinak a Malév csődje, az utasforgalmat tekintve - számolt be egy keddi sajtótájékoztatón a Magyar Utazási Irodák Szövetségének képviselője. A Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban elhelyezett Tu-154 fedélzetén tartott rendezvényen az is elhangzott, hogy a beutaztató turizmusnak eddig 200 millió forintos kára származott. Arra számítanak, hogy mivel a fapados járatok nem a magasabb kategóriájú szállodák vendégeit szállítják, így ők is megérzik majd a veszteséget. Az üzleti utaztatásban is érezhető a visszaesés, ráadásul a tengerentúli csatlakozásokat is törölték.
A Malév egykori földi kiszolgáló személyzetéből egyelőre 20 fő tudott elhelyezkedni más légitársaságnál, ezen felül 10-en külföldön - számolt be a Malért, illetve a pilóták és légiutas-kísérők érdekképviseleti szervezete. 50-60 pilóta már túl van az állásinterjúk első körén, de még további fordulók várnak rájuk, mielőtt alkalmaznák őket. Arab és kínai légitársaságok is érdeklődtek irántuk, de alapvetően nagyon rosszak a lehetőségeik. Ráadásul a pilótáknak félévente szimulációs gyakorlaton kell részt venniük, különben elveszítik a repülési engedélyüket. Ezt most saját zsebből, Prágában tudják megoldani.
Arról nem hangzottak el konkrét információk, hogy a Malért hány géppel, mikortól, milyen útvonalakon működtetné az új légitársaságot. Főként azért nem, mert egyszer 5-6, szavaik szerint "komolyan vehető" munkacsoport is dolgozik a terveken, azonban a minisztérium álláspontját, terveit még nem ismerik, így pontos üzleti tervet még nem tudnak készíteni. Azt azonban elmondták: sok felajánlás érkezik (az első egy amerikai magánszemélytől érkezett - 1000 dollár), de azt is tervezik, hogy ha - ésszerű keretek között - mód van rá, megszerzik a jelenleg még állami tulajdonban levő Malév-nevet.
A Malért civil egyesület februárban alakult egy új nemzeti légitársaság piaci alapon történő létrehozásáért. Akkor bejelentették, hogy az egyesület adatbázist állít össze azokról a munkavállalókról, akik továbbra is a légi közlekedésben szeretnének dolgozni és együtt akarnak működni a szakmai szervezetekkel, közöttük a pilótákat tömörítő Hunalpával és az utazásszervezők szövetségével is.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.