Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A brutális üzemanyagárak és a gyenge világgazdasági növekedés miatt a tavalyi 7,9 milliárd dollárról idén hárommilliárdra zuhan a világ légitársaságainak összesített nyeresége.
Az európai légitársaságok 1,1 milliárd dollár veszteséget szenvedhetnek el, ami majdnem kétszerese a márciusi prognózisban szereplő 600 milliónak − adta közre friss előrejelzését az ágazat szakmai szervezete, az IATA. Észak-Amerikában és Ázsiában tarthatják tavalyi nyereségszintjüket a cégek.
A kerozin ugyan kissé olcsóbb lehet, mint 2011-ben volt − a becslést 110 dollár/hordó éves átlagár feltételezésével készítették −, de még így is történelmi csúcson marad az üzemanyagok ára − idézi a Napi Gazdaság Tony Tylert, az IATA általános igazgatóját. A költségek csökkenésével elérhető plusznyereséget azonban azonnal leradírozza a gyenge kereslet.
A világ polgári repülőgépeket gyártó két legnagyobb vállalata, a Boeing és az Airbus ugyanakkor semmit sem érez a kedvezőtlen tendenciákból. Az amerikai cégóriás könyveiben 4000 gépre szóló megrendelés szerepel, aminek összértéke 300 milliárd dollár. Vannak ugyan lemondások, és néhány vevő késlelteti a vásárlását, de ezek nem gyakoribbak, mint máskor. Az Airbusnak négy-öt évi szállításra elegendő megrendelésállománya van, kapacitásait teljes egészében kihasználja. A cég csak idén 250 új vásárlási szándékot regisztrált, tavaly összesen 1400 Airbusra érkezett megrendelés.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Az első atombomba ledobása óta több mint két tucat ország akart nukleáris fegyvert, ám a nagyhatalmak így vagy úgy, de mindig találtak eszközt a leszerelésükre. Spanyolország, Svájc, Svédország Románia, Tajvan és egy sor másik ország mind előrehaladott programot vitt a tömegpusztító fegyverek előállítására, ahol nem egyszer a szerencse hozta el az áttörést. A tervek feladásához pedig minden esetben erős diplomáciai, vagy katonai ráhatás kellett.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.