Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A brutális üzemanyagárak és a gyenge világgazdasági növekedés miatt a tavalyi 7,9 milliárd dollárról idén hárommilliárdra zuhan a világ légitársaságainak összesített nyeresége.
Az európai légitársaságok 1,1 milliárd dollár veszteséget szenvedhetnek el, ami majdnem kétszerese a márciusi prognózisban szereplő 600 milliónak − adta közre friss előrejelzését az ágazat szakmai szervezete, az IATA. Észak-Amerikában és Ázsiában tarthatják tavalyi nyereségszintjüket a cégek.
A kerozin ugyan kissé olcsóbb lehet, mint 2011-ben volt − a becslést 110 dollár/hordó éves átlagár feltételezésével készítették −, de még így is történelmi csúcson marad az üzemanyagok ára − idézi a Napi Gazdaság Tony Tylert, az IATA általános igazgatóját. A költségek csökkenésével elérhető plusznyereséget azonban azonnal leradírozza a gyenge kereslet.
A világ polgári repülőgépeket gyártó két legnagyobb vállalata, a Boeing és az Airbus ugyanakkor semmit sem érez a kedvezőtlen tendenciákból. Az amerikai cégóriás könyveiben 4000 gépre szóló megrendelés szerepel, aminek összértéke 300 milliárd dollár. Vannak ugyan lemondások, és néhány vevő késlelteti a vásárlását, de ezek nem gyakoribbak, mint máskor. Az Airbusnak négy-öt évi szállításra elegendő megrendelésállománya van, kapacitásait teljes egészében kihasználja. A cég csak idén 250 új vásárlási szándékot regisztrált, tavaly összesen 1400 Airbusra érkezett megrendelés.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Összeomlott a békéscsabai vonal.
Három hete írt a belügyminiszternek Györfi Mihály, de nem jött válasz.