#Köznevelés


Milliós összeget követel a Klebelsberg Központ, ha az ösztöndíjas tanárok nem fogadják el a státusztörvényt
 

Milliós összeget követel a Klebelsberg Központ, ha az ösztöndíjas tanárok nem fogadják el a státusztörvényt

A Klebelsberg-ösztöndíjat kapó tanárhallgatók évekkel ezelőtt aláírták, hogy közalkalmazotti jogviszonyban fognak tanítani diplomázásuk után. Közben azonban bejött a státusztörvény, és így már nem mindenki akar tanár lenni. Az érintettek szerint ha az állam alapjaiban változtatja meg a dolgokat, akkor a szerződésük is érvénytelen, a Klebelsberg Központ viszont visszaköveteli a milliókat a felmondóktól. Még így is van, aki inkább fizetett, és elment egy nagyáruházba eladónak.


„Este tíz után ír rám fenyegetően az anyuka, hogy mit csináltam én az ő kislányával”
 

„Este tíz után ír rám fenyegetően az anyuka, hogy mit csináltam én az ő kislányával”

Bár szinte közhely, hogy akkor lehet sikeres a gyerekek nevelése, ha a pedagógusok és a szülők kölcsönösen partnernek tekintik egymást, sokszor a partnerség helyett a bizalmatlanság jellemző a kapcsolatukra. Egyszerre jellemző, hogy alig van kommunikáció a felek között, és az, hogy ha van, akkor az a tanárok számára akár kifejezetten zavaró éjszakai vagy hétvégi telefonokat és üzeneteket is jelenthet.












Ez már nem a jövő, hanem a húsbavágó jelen: nincs, aki tanítsa a gyerekeinket
 

Ez már nem a jövő, hanem a húsbavágó jelen: nincs, aki tanítsa a gyerekeinket

Évtizedek óta előre látható volt, hogy a magyar közoktatás egyik legnagyobb és idővel egyre erősödő problémája lesz a tanárhiány, mégsem történt semmi e téren. Pontosan lehetett tudni, hogy záros határidőn belül egyszerűen nem lesz, aki tanítson bizonyos – elsősorban természettudományos – tárgyakat. Ma már ez nem a jövő: minden harmadik iskolában már most nincs elég kémia- vagy fizikatanár. És a helyzet csak rosszabb lesz.