Csodával határos, amit a „közgéppótló” Duna Aszfalt művel
Csaknem negyedére esett a bevétel, de nem baj, a nyereség azért így is megmaradt a tavalyi szinten.
Csaknem negyedére esett a bevétel, de nem baj, a nyereség azért így is megmaradt a tavalyi szinten.
A Közgépnek adott igazat a Kúria is: Simicska Lajos cégét jogtalanul zárták ki a közbeszerzésekből.
Lehetetlen helyzetbe kergetnék a Tescót és társait, Pannonhalmán luxusszáló épül, de nem olyan, mint Mészáros Lőrinc legújabb szerzeménye. Újít a Magyar Posta, a Közgép pedig megint elvesztette közpénznyerő jellegét. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Orbán Viktor szerint a Nyugatnak rossz, nekünk meg jó. Annyira jó, hogy február végére kifogyhat a földgázkészletünk, Ausztria pedig irigyel minket, és nem akarja beengedni a munkásainkat. A 48 csapatos focivébé nagy üzlet a FIFA-nak, de nekünk csak akkor, ha Dzsudzsi bekerül az üzbég válogatottba. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Az üzletember az Indexnek elmondta, nem vesztek össze, sőt, továbbra is üzlettársak maradnak.
Újabb kormányzati tasliba szaladhat bele Simicska Lajos, Orbán Viktor egykori kollégiumi szobatársa.
4,7 milliárd forintot bennhagytak a társaságban, és 2 milliárddal növelték az eredménytartalékot.
A fő szövetségesből ellenséggé változott Simicska Lajoshoz közeli Nyerges Zsolttal kvaterkázott szombaton Orbán Viktor. A miniszterelnök a Szolnoki MÁV felújított stadionjának átadásán találkozott a Közgép-vezérrel, s igencsak békülékeny hangulatban volt. Közölte, a nézeteltérések félretételével mindenki sikeresebb lehet. Bár a megnyitóra ingyen osztogatták a jegyeket a 3500 fős stadion csak félig telt meg. Az ünnepségen a HVG fotóriportere, Túry Gergely járt.
A Bátaapátiban épülő nukleáris hulladéklerakó tendereit eddig rendre a Közgép nyerte, most a legújabb közbeszerzés-király, a miniszterelnök vejéhez is köthető West Hungária Bau folytathatja az építést.
Szigetszentmiklóson a csokik Bugattija készül, Sopronban a csokifüggők Mekkája van, Polgáron Béke Tóni bá valami nagyszerűt művel csapatával, Tapolcán újjáéledt a KGST, új milliárdosokra támaszkodik Orbán Viktor a vele összevesző Simicska Lajos leépítése miatt, Gattyán a porba döngölte az adóhatóságot, brutális hasznot hajtott a trafikozás, elveszítettünk néhány autógyárat, a Volkswagen pedig akkora botrányt robbantott ki, amely a fél autóipart megrengette. Tovább is van, mondjuk még – ez volt az üzlet 2015-ben.
Nem a Közgép konzorciuma építheti az M4-es autópályát a román határig, pedig 25 milliárddal olcsóbb árat ígért, mint a pályázat nyertese.
A Világgazdaság szerint kiverte a biztosítékot Brüsszelben az aszfaltügy, amit Simicska Lajos cége, a Közgép dobott fel. Az EU vizsgálatot indított, emiatt még az előző ciklus hasonló ügye miatt felfüggesztett milliárdok átutalását is felfüggesztették, százmilliárdok ragadtak bent a rendszerben.
A közbeszerzési pályázatoknál kegyvesztetté vált Közgép a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építené meg az M4-es újabb szakaszát, a visszatéréshez pedig egy erős olasz nagyvállalattal társult - írta a Világgazdaság.
A bulvárlap értesülései szerint súlyos tüdővérzéssel szállították a Korányi Klinikára Simicska Lajost.
Alaptalanul kifogásolta a Közgép, hogy más nyerte a Heves Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás hulladékgazdálkodási rendszerének tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést. A Kúria jogerős ítéletben mondta ki, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság helyesen döntött, amikor elutasította a Közgép kifogásait.
Azt, hogy Simicska Lajos volt-e a 2015-ös év legnagyobb vesztese idehaza, idővel eldöntik majd a történészek. Azonban az már tény, hogy Orbán Viktor és legfőbb kegyeltje szakítottak, Simicska helyét új oligarchák vették át. Úgy tűnik azonban, hogy ezzel a háborúnak még nincs vége. Az idei összecsapásokat több fronton vívták.
A Közgép első fokon pert nyert a Közbeszerzési Hatóság ellen, melynek az volt a tétje, hogy kizárják-e a céget a további közbeszerzésekből. A hatóság szerint azonban abban nekik adott igazat a bíróság, hogy a Közgép valótlan adatokkal próbált meg elnyerni egy közbeszerzést, a pályázatot így elbukta a Közgép.
Az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz (OLAF) fordul a Demokratikus Koalíció (DK), ha feláll a párt által csak új Közgépként emlegetett konzorcium, amelynek célja szerintük a magyar adófizetők pénzének elszipkázása közbeszerzéseken keresztül.
Újabb tekintélyes építőipari vállalat jöhet létre itthon, amely akár a Közgép utódja is lehet - írta a vs.hu, amely szerint az összefonódáshoz most kérték a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hozzájárulását.