Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A Világgazdaság szerint kiverte a biztosítékot Brüsszelben az aszfaltügy, amit Simicska Lajos cége, a Közgép dobott fel. Az EU vizsgálatot indított, emiatt még az előző ciklus hasonló ügye miatt felfüggesztett milliárdok átutalását is felfüggesztették, százmilliárdok ragadtak bent a rendszerben.
Minden tagország hozzájárult már, hogy az Európai Bizottság feloldja a 2007–2013 közötti útépítésekhez nyújtott uniós támogatások kifizetésének megszakítását, mégsem jött még pénz Budapestre.
A Világgazdaság brüsszeli forrásból úgy értesült, hogy közvetlenül az átutalás előtt robbant a bomba, egy újabb aszfaltügy. A regionális biztos leállította a kifizetést, és részletes indoklást kért a Miniszterelnökségtől, már a 2014–2020 közötti időszak közbeszerzési metódusáról.
Az úgynevezett aszfaltkeverő ügy miatt korábban körülbelül 500 milliárd forintnyi támogatás ragadt benn, a brüsszeli forrás szerint most körülbelül 700 millió euró átutalása akadt meg.
Az aszfaltkeverő-faktor
A 2014–2020-as támogatási ciklus útépítési pályázataiban a bírálati szempontok közé bevették a környezetterhelési értéket, ami a minél kisebb szén-monoxid-kibocsátást díjazza. Ezzel a módszerrel a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép 10,4 milliárdos ajánlata sem volt elég ahhoz, hogy megelőzze a 14,8 milliárdért ajánlkozó Strabag–Hódút párost. A rendszer egyik fő eleme az aszfalt szállítási távolsága, ami 20 százalékos súlyszámmal került be a szempontok közé.
Brüsszel szerint diszkriminatívra sikeredett a környezetterhelés érték alkalmazása. A feltételek közé csak az aszfalt szállítási távolsága került be, semmi más. Vagyis nyerésre csak annak volt esélye, aki az építkezéshez a legközelebb rendelkezett aszfaltkeverővel.
Most azt vizsgálják Brüsszelben, hogy „visszaesőnek” számít-e Magyarország, és ha igen, az előző ciklus támogatását vissza lehet-e tartani az új ciklusban ismétlődő hasonló probléma miatt.
A 2007–2013-as támogatási időszakban az útépítő tendereknél Brüsszel azt találta diszkriminatívnak, hogy a közbeszerzési pályázati feltételek alapján csak az pályázhatott eséllyel, aki az építkezéstől kilométerben meghatározott távolságon belül aszfaltkeverővel rendelkezett. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter néhány hónapja bejelentette, hogy megállapodás született, és Magyarország 48 milliárd forint büntetéssel megússza az aszfaltkeverős kalandot – emlékeztet a lap.
A napokban a DK azonban azt közölte Corina Cretu uniós biztosra hivatkozva, hogy Brüsszel ennél lényegesen többet, 573 millió eurót, vagyis átszámítva körülbelül 180 milliárd forintot tart vissza.
A miniszterelnökségi sajtóiroda a Világgazdaság kérdésére megerősítette, hogy Brüsszel még nem utalt át pénzt az aszfaltkeverő ügy miatt felfüggesztett forrásokból, bár a magyar hatóságok mindent kiküldtek, ami a kifizetéshez kell. Azt az értesülést azonban cáfolta a kancellária, hogy a fix aszfaltkeverő-telep megléte megint bekerült volna a pályázati feltételek közé.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Mennyivel növekszik egy férfi értéke, ha tizenöt centivel magasabb? Mennyi esélye van párt találnia egy társkeresőn egy kedves, átlagosan kinéző, átlagosan jól kereső nőnek, ha nincs semmi speciális tulajdonsága? Mi a társkeresés beépített kockázata? Egy harminckilenc éves nő még harmincasnak számít? Kritika a Többesélyes szerelem című filmről.