Ez aztán a meglepetés: csak a Penny Market nyereséges!
Csaknem minden szuper- és hipermarketlánc növelte forgalmát tavaly, nyereséget azonban csak a Penny Market keménydiszkont-hálózat tudott összehozni.
Csaknem minden szuper- és hipermarketlánc növelte forgalmát tavaly, nyereséget azonban csak a Penny Market keménydiszkont-hálózat tudott összehozni.
Átlépte a 10 milliót a Lidl diszkontlánc Facebook-oldalát kedvelők száma, a harddiszkont-hálózat ezzel a legkedveltebb európai üzlet – legalábbis a közösségi médiában.
Tarolnak a diszkontláncok az európai piacokon, olyannyira, hogy megrogyni látszik a hipermarket-mogulok egyeduralma. A diszkontok már nem csak szuperolcsóságukkal hódítanak, igyekeznek a pénzesebb vevőket is magukhoz csábítani. Magyarországon is egyre nagyobb tempóban terjeszkednek, ám a piaci szabályozás és a gazdasági válság hatására itthon még várat magára a nyugat-európai típusú felfutásuk. A terjeszkedési stratégiák ráadásul eléggé eltérőek – van olyan lánc is, amely benzinkutakon nyit egységeket –, és egyelőre nem tudni, melyik lesz a befutó.
Húsvét előtt heves Deluxe-kampányba kezdett a Lidl. A német piacon pedig több diszkontáruház használ prémiumtermékeket, melyek az ünnepek táján a legkelendőbbek. Most két német önjelölt minőségellenőr utánajárt, és szerintük ezek a szépen csomagolt áruk semmivel sem jobbak, mint az olcsóbb termékek.
Leszámolásos feljelentés is állhat annak a húsüzemnek lebukása mögött, amelynél milliárdos bevétel utáni áfacsalást gyanít az adóhatóság.
Az Auchannak, a COOP-nak, a Metrónak, és piaci információk szerint a Lidlnek, az Aldinak, a Penny Marketnek és a Tescónak is szállított az a húsfeldolgozó cég, amelynél az adóhatóság milliárdos áfacsalást gyanít, az élelmiszer-biztonsági hivatal pedig tonnaszámra hordta el a romlott húst a razzia után. Az Auchan közölte, romlott termékek nem kerültek az áruházakba. A Tesco úgy reagált, semmilyen szerződéses kapcsolatban nem állt a céggel.
A Mindenár.hu portál összevetette a boltláncokat az egy dolgozóra jutó árbevétel alapján. A német kézben lévő diszkontláncok vezetik a rangsort: első a Lidl, ezután a Penny Market és az Aldi következik.