Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Húsvét előtt heves Deluxe-kampányba kezdett a Lidl. A német piacon pedig több diszkontáruház használ prémiumtermékeket, melyek az ünnepek táján a legkelendőbbek. Most két német önjelölt minőségellenőr utánajárt, és szerintük ezek a szépen csomagolt áruk semmivel sem jobbak, mint az olcsóbb termékek.
Libamáj, lazac, ravioli, rákkoktél. És még sok más ínyencség, amivel fel lehet vágni az ünnepi asztalnál. A prémiumságot azonban állítólag semmi sem indokolja, és nettó lehúzás. Legalábbis két német szerint, akik a Deluxe, Premium, Selection, Beste Wahl (azaz a legjobb választás) azaz a Lidl, a Netto, a Rewe és az Edeka áruházak prémiumtermékeit vizsgálta. Szerintük a termékek becsomagolva tetszetősebbek, de ha lekerül róluk a csecse fedél, semmivel sem jobbak, mint az olcsóbb, ám puritánabb termékek – írja a Focus online.
A magyar fogyasztóknak a Lidl Deluxe árui érdekesek: ezeket ünnepélyesen fekete-fehérbe öltöztetik, cirádás betűtípussal különböztetik meg a többi árutól, és jól látható helyre pakolják az áruházakban: "A receptúrák a legtöbb esetben abszolút megegyeznek a teljesen hétköznapi termékekéivel" – mondta Kurt Meier, aki Uwe Glinkával "spórolási tanácsadónak" nevezi magát, és már hat éve járja a diszkontokat, hogy ellenőrizze és tesztelje az árukat, illetve tanácsokat adjon a laikus vásárlóknak.
"A kutatásaink során a tesztelt adagok sem optikailag, sem konzisztenciájukban, sem ízükben nem mutattak különbséget". Ez a három szempont pedig azért fontos, mert ez alapján tudják a fogyasztók is behatárolni az árukat. "Ajánlatos kritikusabban tekinteni a prémium- és luxustermékekre" – ajánlja Meier. A laborban persze meg lehetne állapítani, hoyg miben is különböznek, ha egyáltalán különböznek valamiben a delikátesz-termékek, "ám a fogyasztó nem élelmiszerkémikus".
A két önjelölt minőségellenőr azonban annak is utánajárt, hogy mennyit spórolhatnának a népek, ha a prémiummárkák helyett a nem olyan szépen csomagolt variánst választanák, és volt olyan áru, ahol 60 százalékkal fizetne kevesebbet a fogyasztó, ha nem hinne cicomának. A Deluxe márkás méz például 1,20 euró, míg a mezei virágméz 0,46 euró 100 grammra kiszámolva, a két terméket ugyanaz a cég szállítja. A norvég lazacnál 20 százalékos a különbség 2,06 euró a Deluxe 100 grammja, a sima pedig csupán 1,65 euró. Magyar pénzre átszámolva ezek kb. fél eurós, tehát a jelenlegi árfolyam szerint kb. 150 forintos eltérések.
Az Edeka visszautasította a feltételezést. Az Edeka Selection a termék minőségében különbözik a többitől – nyilatkozott az üzlet szóvivője, és ragaszkodott ahhoz, hogy "minél drágább náluk egy termék, annál minőségibb". De volt egészen egyszerű indok is az élelmiszerek magasabb árára: a szép csomagolás sokkal drágább.Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
Kötelezettségszegési eljárás indult Magyarország ellen az ingyenes szén-dioxid-kvótákat terhelő különadó miatt. A teherrel sújtott külföldi cégek visszafogják termelésüket, dolgozókat küldenek el vagy távoznak.
15–9-re nyertek a mieink.
A szeptemberi választások kiemelt témája a drogprevenció: olyan problémákat is kezelni tudnak, amibe beletört a svédek és a dánok bicskája