Mi ez? Levideózták a legbizarrabb Mercedest
Tényleg mint egy mélytengeri szörnyeteg, amely csak néha mutatja meg magát a világnak.
Tényleg mint egy mélytengeri szörnyeteg, amely csak néha mutatja meg magát a világnak.
A tervek szerint 2020-ra 30 ezer környezetkímélő autó járja majd a magyar utakat. Ez egy szép cél, de magvalósításához évente 7500 elektromos vagy hibrid gépjárművet kellene értékesíteni. Hazánkban egyelőre 1300 zöldrendszámos autó van forgalomban, és évente alig több mint 100 villanyautót – azaz tisztán elektromos hajtással működőt – adnak el.
Kár szépíteni, eddig maximum marketing célból gondolkoztak el a vállalkozások teljesen elektromos flottán. A magasztos célokat - mint a környezet megóvása és a tisztább városi levegő elérése - darabokra törték a piszkos anyagiak, mivel az e-autók drágábbak hagyományos társaiknál. Az új állami támogatási rendszer azonban változtathat ezen, jelentősen csökkentve a megtérülési időt, a zöld rendszámmal pedig egy flotta esetében százezreket spórolhatunk az ingyenes parkolással.
A stuttgartiak csúcslimuzinja 3,4 másodperc alatt katapultál nulláról százra, a végsebessége pedig 300 km/óra, ráadásul mostantól csak összkerék-hajtású.
Kipróbáltuk, mennyire sikerült jól a német gyártó középkategóriás crossoverének sportosra vágott kivitele - teszten a GLC 220d 4Matic Coupé.
A Mercedes négyüléses kabriója jóformán egyeduralkodó a mezőnyben, hiszen ezen kívül csak az Audi kínál vászontetős kabriót a méretosztályban, utóbbi viszont épp kifutóban van, a BMW pedig a keménytetőre szavazott. Megnéztük hát, hogy mennyire van nyert ügye a stuttgarti luxusmodellnek a legerősebb négyhengeres benzinmotorral és minden földi jóval megpakolva.
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
Egymilliárd eurós, azaz nagyjából háromszázmilliárd forintos beruházással újabb gyártóegységet épít Kecskeméten a Mercedes-Benz, amely ezzel 2500 új munkahelyet is teremt. Az új üzem elindulásával duplájára nőhet a gyár hozzájárulása a magyar GDP-hez.
A német F1-pilótának ezúttal kivételesen nem a megszokott unalmas újságírói kérdésekre kellett válaszolnia, és ennek kifejezetten örült.