A 3-as metró vonalán futó régi szovjet szerelvények közül májusban érkezett meg Budapestre az első felújított példány. Vasúton húzták ki az oroszországi gyárba, és így is vontatták vissza a fővárosba.
Budapesten azonban eltartott egy ideig, amíg sikerült „feléleszteni" az első, prototípus szerelvényt. A nehézséget az okozta, hogy a szállítás idejére az elektronikai rendszert és a motort is kiiktatták, mert a „nagyvasúti” sínek nem teljesen passzolnak a metróhoz, így tönkretehették volna például az áramszedő „papucsokat".
A visszakapcsolás nem volt zökkenőmentes, több kísérlet is eredménytelen volt, végül a szakemberek sikerrel jártak, és megkezdték a tesztüzemet a Kőér utcai próbapályán. Ezzel együtt a kocsivezetők kiképzése is megindult – olvasható a Népszabadságban.
A vasúthatóság szakértői is látták a járművet, de az engedélyezés még nem zárult le. Az orosz Metrowagonmash időközben két másik szerelvényt is kiszállított Moszkva melletti gyárába, ahonnan várhatóan még idén visszaérkeznek, felújítva.
A lap szerint kérdéses, pontosan mikortól használhatnák az utasok a régi-új metrókocsikat. Ha a szerelvényeket ráengednék a meglévő pályákra, akkor károsodhatnak, és csökkenhet a jótállási idejük. Ha viszont megvárják az egyelőre bizonytalanul induló vonalrekonstrukció végét, akkor addig raktárban maradnak a fekete-fehérre fényezett kocsik – vetik fel a cikkben.
A szállítási határidőt idén júniusban az oroszok kérésére 2018 júniusára hozták előre, de a BKV nem sokat nyer a gyorsítással, mert a 3-as metró infrastruktúrájának felújítását legkorábban a jövő tavasszal kezdhetik meg, és jó esetben 2019 végére fejezhetik be – tették hozzá a cikkben.
70 éves metrókon fognak utazni a budapestiek