Egy év alatt 31 százalékkal nőtt a vasúton bliccelők száma
88 millió forint pótdíjat fizettek be az utasok a MÁV-nak tavaly, 60 milliót a Volánbusznak.
88 millió forint pótdíjat fizettek be az utasok a MÁV-nak tavaly, 60 milliót a Volánbusznak.
Csak úgy érné meg megszüntetni a Budapest-bérletet jelenlegi formájában, ha az állam semmit nem fizetne a fővárosnak a törvényben meghatározott kötelezettségei teljesítéséért – írják.
Cél a zöld átmenet felgyorsítása.
Most éppen áramellátási hiba okoz fennakadásokat.
Az egymást követő negyedik évben is ugyanaz nyerte el a legzűrösebb magyar vasútvonal díját, a dobogó második fokán viszont váltás történt. Három olyan vonala volt a MÁV-nak, ahol csak egyszer történt hiba az évben, ebből kettőt bezártak. Összegyűjtöttük a magyar vasút legfurcsább és legemlékezetesebb pillanatait is 2023-ból.
Volt olyan utas, aki le akart szállni, mert gyalog is gyorsabbnak érezte magát.
A MÁV tervezett változásai kedvezően érintik a magyar igazolvánnyal rendelkezőket.
Emiatt a Celldömölk–Szombathely szakaszon sokat késnek a vontok.
Más-más attitűddel, de egyszerre lett kihívója Karácsony Gergely főpolgármesternek Lázár János és Vitézy Dávid. Bár utóbbi még nem jelentette be, hogy az LMP jelöltjeként ringbe száll-e a városvezetői posztért, máris megindult a kombinálás, kinek okozhatna ezzel nagyobb károkat. Lázár eközben a bérleteket használja gyújtósnak Karácsony ellen.
Ki tesz ajánlatot, kinek és miről? Mi az, ami felett nem tudott megállapodni Karácsony Gergely és Lázár János, és mit kellene tető alá hozniuk a következő 7 hétben? Mire számíthat az, aki Csepelről, Békásmegyerről vagy Budakesziről jár a belvárosba? Közéleti podcastunkban Balogh Samuval, a főpolgármester kabinetfőnökével, Walter Katalin BKK-vezérigazgatóval, valamint Vitézy Dávid egykori BKK-vezér és volt közlekedési államtitkárral foglaltuk össze az elmúlt napok és hetek viharát a fővárosi és agglomerációs tömegközlekedés felett.
A helyjegyek másodosztályon a nem InterCity minőségű szolgáltatás esetén változatlanul 300 Ft-ba fognak kerülni.
A VEKE azt mondja, Lázár javaslata annyiba kerülne, amit nem tud Budapest kifizetni. A Közlekedő Tömeg szerint Lázár arra tett javaslatot, hogy az utasok egy "kormánypárti" vármegyebérlet, és egy "ellenzéki" Budapest-bérlet közül válasszanak.
Lázár felvetette, a BKK-járatokon fogadják el az országos- és vármegye bérleteket, cserébe a MÁV, HÉV és Volánbusz városhatáron belüli részein elfogadják a BKK-bérleteket. Karácsony Gergely szerint ez jó irány, de nagyon komoly számításokra van szükség, és fontos, hogy a bevételeket elfogadható módon osszák meg.
A menetjegyeket ingyen vissza lehet váltani.
Budapest kasszájának csúnya mélyütés lenne Lázár János ajánlatát elfogadni, de nem csak erről szóltak a miniszter bejelentései. Most szinte minden azzal van tele, hogy Budapest közlekedése hogyan alakul át, de a kedvezményrendszer átalakítása és a napijegyek bevezetése is nagyon sokakat fog érinteni.
A MÁV és a BKK közti együttműködés megszűnését a kormányoldal igyekszik Karácsony Gergelyre tolni, de maga a MÁV ismerte el, hogy a márciusi határidő mögött minisztériumi döntés áll. Karácsony Gergely és a fővárosi ellenzék csak veszíthet, de a Fidesznek is van veszteni valója az önkormányzati választásokon. Ha nincs megegyezés, több százezer utasnak drágulhat a közlekedés. Mindez az agglomerációs ingázókat kevésbé érintené, a legtöbbet a MÁV-járatokat csak városhatáron belül használók, például a csepeliek és a békásmegyeriek buknák.
A vonat utasait a tűzoltók kísérték mentesítő autóbuszhoz.
A vasútállomás-felújítási projekt keretében ledózerolták a régi állomásépületeket, de az újaknak azóta se kezdtek neki. Van, ahol a vécét is lebontották, az utasok több mint egy éve a bokorba járnak könnyíteni magukon.
A fővárosi városvezetés jövő héten egyeztet a Lázár János által vezetett minisztériummal.
A balesetben érintett Tokaj IC-n utazókat tűzoltók segítségével szállítják át egy másik szerelvényre.