Kálmán Olga is megkapta a lemondott védőoltást
A DK elnökségi tagja mellett Nemes Gábort is beoltották.
A DK elnökségi tagja mellett Nemes Gábort is beoltották.
Nemes a DK jelöltjeként indult volna a XVI. kerületben, de visszalépett, most a politikában kívánja folytatni az érdekvédelmi munkát.
Ehhez azonban az kell, hogy egyedüli kihívó legyen. Amire van esély, ugyanis Karácsony Gergely nemrég azt mondta, fontos körzetekben lesznek még visszalépések a következő napokban. Szatmáry Kristófot Vajda Zoltán legyőzheti, a DK-s Nemes Gábor csak megközelítheti.
Egyes politikusok igen, az utasok nem észleltek káoszt a metrópótlásnál, de a járművezetők túlterheltségéből még lehetnek gondok.
Idén már másfél hónappal dolgoztak többet a buszvezetők, mint a kötelező munkaidő, és ez most csak még durvább lesz a metrópótlás megindulásával. A szakszervezet aggódik.
Átalakítják a BKV buszait, hogy megvédjék a járművezetőket az újabb támadásoktól. Az intézkedés a köztévé híroldala szerint szinte az összes buszt érinti, csak a régi, egyébként is zárt vezetőfülkés Ikarusokat nem.
Miközben a vezetők fizetése az előző évhez képest majdnem százezer forinttal nőtt tavaly a BKV-nál, addig a karbantartók tízezer, a járművezetők pedig mindössze ötezer forinttal kaptak többet. A buszsofőrök fizetése meg egyenesen kevesebb lett 2015-ben – írja a Népszabadság azokra az adatokra hivatkozva, amelyeket az Egységes Közlekedési Szakszervezet talált.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) azt kéri, hogy sehol, senki ne írjon alá néhány százalékos béremelési ajánlatokat addig, amíg nem alakul egy olyan fórum, ahol a szakszervezetek érdemben tárgyalhatnak a kormány képviselőivel – írja a Népszabadság.
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Egyfajta forgalomlassító demonstrációra készülnek BKV-s buszsofőrök. Azt akarják bemutatni, hogy akár hosszabb időre is lebénulhat a közlekedés egy-egy vonalon, ha valamelyik buszon egyszerre több utas a járművezetőnél vesz jegyet, nagyobb címlettel fizetnek, és közben még számlát is kérnek a vásárlásról – írja az Index.
Új alvállalkozói tendert kényszerült kiírni a Volánbusz, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Budapest környéki járatok átvételére kiszabott májusi határidőkre képtelen előteremteni elegendő járművet – írja a Népszabadság. A lap szerint könnyen elképzelhető, hogy még a BKV legöregebb buszainál is leharcoltabb járművek szállítanák májustól az utasokat Budapest környékére, de garantált a zsúfoltság is.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) szerint a Fővárosi Közgyűlés hétfői, buszbeszerzéssel kapcsolatos döntésével felmerült a veszélye annak, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) működésén spórolják meg azt a többletköltséget, amit a VT-Transman Mercedes buszainak forgalomba állítása jelent.
A szükségesnél kevesebb buszt tud csak közlekedtetni a BKV, mivel április 30-án lejárt 98 jármű alvállalkozói szerződése. Korábban ezekkel a buszokkal együtt is napi 20-25 busszal kevesebbet tudtak forgalomba állítani, az öreg buszok közül pedig rendszeresen 200-300 leáll a forgalomban. A BKV kénytelen bevetni a még át nem alakított buszait. A Budapest Közlekedési Központ (BKK) szerint nem kell izgulni, mert „vannak terveik”.
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) három vezetője tavaly november óta nem veszi fel menedzserpótlékát, ami az alapbérük fele. A VTDSZSZ ezzel is a BKV-t akarja segíteni, illetve a kollektív tárgyalások során nem akarnak támadási felületet adni a magas bérük miatt. Más szakszervezet nem csatlakozott kezdeményezésükhöz.
Felháborodtak a BKV-dolgozók azon, hogy a vállalat vezetőségének prémiumot osztottak ki. A szakszervezetek szerint 500 millió forintról lehet szó, a prémiumokat pedig szintén kölcsönből fizette a cég.
Bár a BKV vezetősége csütörtökön arra kérte a szakszervezeti vezetőket, hogy fújják le a február 7-re tervezett tüntetést, erre a szakszervezetek nem hajlandóak. Jelenleg is folynak a demonstráció technikai előkészületei – mondta a hvg.hu-nak a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének alelnöke. A szakszervezetek hétpontos követeléslistával álltak elő.
Leállították a BKV-nál az alkatrészek beszerzését, ezért bizonytalanná vált, hogy meddig tudják a járműveket forgalomba adni, mivel emiatt nehezebben lehet javítani őket - mondták szakszervezeti vezetők hétfőn.
Sztrájkot hirdetnek a BKV szakszervezetei, ha a menedzsment felmondja a Kollektív Szerződést, vagy ha számukra elfogadhatatlan ajánlattal állnak elő – mondták a hvg.hu-nak szakszervezeti vezetők. Jóllehet az új sztrájktörvény elfogadása óta a vállalat dolgozói még nem tudtak jogszerűen munkabeszüntetést tartani, a dolgozók annyira elkeseredettek, hogy egy vadsztrájkot sem lehet kizárni.
A közeljövőben újabb BKV-sztrájkot jelenthetnek be a közlekedési vállalat szakszervezetei, mert szerintük a Munka törvénykönyvének új tervezete még tárgyalási alapnak sem jó.
A korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségét féltik a BKV kötöttpályás szakszervezetei is. Az egyik legnagyobb BKV-s szakszervezeti szövetség csütörtökön együtt tüntet a mozdonyvezetőkkel; ha nem sikerül megegyezni a kormánnyal, június végén BKV-sztrájk lesz.