szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Országos franchisepartneri hálózattal terjeszkedik az Elektro Outlet, a társaság vezetése a közeljövőben mintegy 30-40 egység csatlakozására számít. Európában is egyedülálló a kezdeményezés, hogy a műszaki outlet területén a franchise eszközeivel növeljék a piaci lefedettséget. A tapasztalatok szerint a szegmensben bőven van tartalék, a csatlakozók arra számíthatnak, hogy az induló befektetésük egy éven belül megtérül.

Franchisehálózat építését választotta terjeszkedésének eszközéül az Elektro Outlet – mondta a cég tulajdonosa. Fábián Csaba ismertette, ez a kereskedelmi módszer a vendéglátásban, élelmiszerpiacon, szépségápolásban vagy a divatiparban már régóta működik, a műszaki outlet terén azonban még Európában is egyedülinek számít.

Azért döntöttek a bővítés mellett, mert miközben a gyári garanciás elektronikai cikkek piaca szűkül, és a szegmens erősen telített, az outleteknél dinamikus a növekedés, évről évre akár 50-70 százalékos. A gazdasági helyzet miatt az emberek figyelme egyre inkább azok felé a cikkek felé fordul, amelyek tartósan az új ár 20-30 százalékával olcsóbban szerezhetők be, és a csomagolás sérülése, vagy minimális esztétikai, esetleg technikai hibájuk miatt olcsóbban értékesítik azokat.

Az Elektro Outlet

A nem gyári garanciás termékek értékesítésével foglalkozó társaság 15 éve alakult családi vállalkozásként. A folyamatos fejlesztések nyomán ma az ország 7 pontján működnek áruházaik, a saját tulajdonú logisztikai központjuk Békéscsabán üzemel. A cég éves árbevétele 2010-ben haladta meg az egymilliárd forintot, 2011-ben 1,055 milliárd, 2012-ben és 2013-ban egyaránt 1,23 milliárd forint volt.

A teljes magyar forgalom a műszaki termékek piacán mintegy évi 600 milliárd forint, ha az outlet ennek csak 1 százalékát teszi ki, akkor is hatmilliárdos piac vár arra, hogy a vállalkozók belakják, de erre csak becslések vannak. Az új franchisehálózatban befektetőként elsősorban azok jelentkezésére számítanak, akik fantáziát látnak a franchise kínálta lehetőségekben. Szükséges, hogy a tulajdonos ne csak online, hanem fizikai boltot is működtessen, ezeket a termékeket ugyanis a vevők szeretik személyesen megtekinteni, átvizsgálni. Az is megoldható, ha a tárgyalás megkezdésekor a vállalkozó még nem rendelkezik üzlethelységgel – részletezte Fábián Csaba.

A partnereknél, ahogy más láncoknál is, egységes arculatot alakítanak ki, hiszen a környezet, a bolt berendezése fontos a bizalom kialakításához. A kezdeti befektetés az üzlethelyiség méretétől is függ, három típusra dolgoztak ki kész üzleti modellt. Mindegyik esetben megtérül az induló befektetés a működés második negyedévében.

A folyamatos áruellátást garantálja, hogy ismert, nagy gyártókkal – például Siemens, Bosch, Daewoo, Indesit, LG, Samsung – állnak kapcsolatban, amelyek rendszeresen, nagy mennyiségben szállítják a fogyasztók által keresett termékeket. Az európai műszaki outletek piacát jellemezve a társaság tulajdonosa elmondta; Angliában, Németországban, Ausztriában és Lengyelországban nagy az érdeklődés az ilyen termékek iránt, míg van olyan keleti régió, amelyben szinte egyáltalán nem épült ki ez az értékesítési forma. Nem igaz az a közvélekedés, hogy csak a gyengébb anyagi körülmények között élők keresik az outleteket, itthon is szinte minden jövedelmi réteghez tartozó vásárlóval találkoznak – tette hozzá Fábián Csaba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!