Villanyautók és hibridek nyomulnak: így változott az autópiac itthon és Európában
Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké.
Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké.
Franciaországban a piaci részesedése már visszacsúszott az “egyéb” kategóriába, ahol az egy százalék körüli márkák vannak.
Az európai piac több mint harmadát adják már a kisebb-nagyobb mértékben alternatív hajtásra is képes autók.
A japán márka összességében is piacvezető.
Ugyanakkor hibrid és hibrid között elég nagy különbség lehet.
Akár hatszáz napra elegendő készlet ragadt bent.
Nem csoda, hogy bajban vannak a gyártók.
A kínaiak csak hagyományos hajtású járműveket nem is árusítanak.
Kínán kívül egyébként is úgy látja a legtöbb autóipari cég vezetője, hogy nem megy jól az iparáguk.
A Teslától a Mercedes C-osztályig – elég változatos a lista.
A kisebb városi autók helyét is gyakorlatilag átvették a kompakt crossoverek és szabadidő-autók.
Elképesztő ütemben futottak fel a gyártó kompakt szabadidő-autójának eladásai.
Még úgy is, hogy egyre több embernek van autója.
Igencsak magához tért az újautó-piac, leszámítva például Magyarországot.
Az elektromos járművek globális eladása 49 százalékkal nőtt az idei első fél évben.
Határozottabb fellépést hirdetett az EU a kínai autók ellen, miközben a legnagyobb német márkák például nagyon függnek a távol-keleti piactól, így aztán egy kereskedelmi háború könnyen öngól lehet a végén. Nem véletlen, hogy a csatát a franciák forszírozzák.
Ráadásul egy elektromos modell vezeti a piacot.
Elon Musk már tavaly megjósolta, hogy így lesz.
Az idei első négy hónapban 3,5 millió új személygépkocsit helyzetek forgalomba.