Villanyautók és hibridek nyomulnak: így változott az autópiac itthon és Európában

Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké.

  • MTI MTI
Villanyautók és hibridek nyomulnak: így változott az autópiac itthon és Európában

Az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első három hónapban – az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése az idei első negyedévben 15,2 százalék volt, magasabb az egy évvel korábbi 12 százalékhoz képest.

A legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 35,5 százalékos piaci részesedéssel, ami felülmúlja az egy évvel korábbi 28,9 százalékot. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 7,4 százalékról 7,6 százalékra nőtt. A dízeles autók aránya 12,8 százalékról 9,5 százalékra csökkent, a benzines autóké pedig 35,5 százalékról 28,7 százalékra esett.

Az idei első negyedévben az új BEV-autók értékesítése 23,9 százalékkal, 412 ezer 997-re emelkedett, amivel a részesedése 15,2 százalék volt az EU teljes autópiacán. Az EU négy legnagyobb piaca közül három, amelyek a BEV-autók regisztrációjának 63 százalékát teszik ki, jelentős növekedést ért el: Németország (+38,9 százalék), Belgium (+29,9 százalék) és Hollandia (+7,9 százalék). Eközben az új BEV-autók értékesítése 6,6 százalékkal esett Franciaországban.

Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 32 ezer 899 új autót adtak el az idei első három hónapban, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 27,8 százalékkal, 4183-ra emelkedett, míg a benzineseké 14,2 százalékkal, 7877-re csökkent. A BEV-autók eladása 5,2 százalékkal, 2408-ra emelkedett, a PHEV-autóké 21,2 százalékkal, 1169-re esett, míg a HEV-autóké 10,8 százalékkal, 17 ezer 82-re bővült az idei első negyedévben éves összehasonlításban.