Sztrájkba léptek az Autoliv munkásai Sopronkövesden
Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak csütörtökön a sopronkövesdi Autoliv járműipari beszállító cég dolgozói, mert nem tudtak megállapodni a cégvezetéssel a béremelésről.
Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak csütörtökön a sopronkövesdi Autoliv járműipari beszállító cég dolgozói, mert nem tudtak megállapodni a cégvezetéssel a béremelésről.
Sztrájkbizottság alakult a sopronkövesdi Autolivnél is.
Oroszország és Magyarország tárgyalásokat folytat arról, hogy közösen gyártsanak vasúti kocsikat és trolikat, akár egy harmadik ország, például Egyiptom számára – hangzott el Szijjártó Péter és Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter budapesti találkozója után. Manturov szerint Magyarországnak szüksége van egy új nemzeti légitársaságra, ebben az orosz fél is érdekelt, sőt, javaslatuk is van erre. Autóipari együttműködésről is szó lehet, bár erről nem sok részlet derült ki eddig.
Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár. A beruházás abba folyamatba illezkedik, amelynek során a vállalat 2018-ig 250 millió eurót fordít technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére a telephelyen. Az új karosszériaüzemben gyártják majd az új generációs kompaktautókat.
Alkatrészeket fognak gyártani, a cég nevét egyelőre nem árulták el.
Visszaestek a német autógyárak amerikai dízel eladásai.
Mivel évtizedenként csak egy ikonikus modellt emeltek ki a videó készítői törvényszerű, hogy van egy kis hiányérzete az embernek a felvétel láttán, de már csak a gyönyörű veteránautók miatt is érdemes megnézni.
A győri gyártósorról már öt modell gördül le 2018-tól.
Alig másfél millió új autót adtak el tavaly Oroszországban. Erre ugyan már jóelőre figyelmeztettek a prognózisok, de azt, hogy mindez még az előző évi adatok kétharmadára sem elegendő, több mint elgondolkodtató a Lada és a kőolaj országában.
A dízelbotrány nagyon betett az autógyárnak.
Mindent bevet a VW, hogy ne veszítsen túl sok vásárlót a dízelbotrány miatt.
Az emissziós ügy csak megerősítette a kormány szándékát, hogy diverzifikálja a magyar gazdaság szerkezetét, és a járműgyártás mellett a hazai tapasztalatokkal rendelkező iparágakat erősítse - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) konferenciáján.
Az autótulajdonosok és -bérlők azért, mert csökkent az autójuk értéke, és magasabb lehet a gépjárműadójuk, a VW-részvénnyel rendelkezők pedig a részvényárzuhanás miatt egy ügyvédi iroda szerint.
A VW botrány ellenére, Németország továbbra is jó hely üzletileg – Angela Merkel szerint. Magyarország gazdasága viszont túlzottan függ az autóipartól.
A német tőzsdén leginkább az autógyárak papírjait adják-veszik.
Az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. Miután a német autógyártó beismerte, hogy manipulálta az Egyesült Államokban bizonyos dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit, a botrány óriásira duzzadt. Mindenki igyekszik elhatárolódni az ügytől, de gyakorlatilag már az összes európai társaság válságkommunikációra kényszerült, mert úgy tűnik, hogy a megbízhatóságba vetett bizalom egyszerre elpárolgott.
A részvények áresése begyorsult. Két nap alatt a cég elveszítette értékének egyharmadát. Több mint 2000 milliárd forintot különített el a csalás miatt lebukott cég.
Az első tőzsdei napon 18 százalékos mínusz, ma eddig további bő 5 százalék a német autógyárnál, amely átvert félmillió embert.
20 százalékos veszteség alig pár óra alatt a tőzsdén - ez az első nap részmérlege az után, hogy egy nagy botrányba keveredett a német autóóriás.
A Continental csoporthoz tartozó ContiTech ötmilliárd forintos beruházással bővít Makón. A projekttől 216 új munkahelyet vár a kormány.