Egyre több mézet ken a madzagra a Volkswagen
Mindent bevet a VW, hogy ne veszítsen túl sok vásárlót a dízelbotrány miatt.
Mindent bevet a VW, hogy ne veszítsen túl sok vásárlót a dízelbotrány miatt.
Az emissziós ügy csak megerősítette a kormány szándékát, hogy diverzifikálja a magyar gazdaság szerkezetét, és a járműgyártás mellett a hazai tapasztalatokkal rendelkező iparágakat erősítse - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) konferenciáján.
Az autótulajdonosok és -bérlők azért, mert csökkent az autójuk értéke, és magasabb lehet a gépjárműadójuk, a VW-részvénnyel rendelkezők pedig a részvényárzuhanás miatt egy ügyvédi iroda szerint.
A VW botrány ellenére, Németország továbbra is jó hely üzletileg – Angela Merkel szerint. Magyarország gazdasága viszont túlzottan függ az autóipartól.
A német tőzsdén leginkább az autógyárak papírjait adják-veszik.
Az egész autóipar és a teljes német ipar megszenvedheti a Volkswagen-botrányt. Miután a német autógyártó beismerte, hogy manipulálta az Egyesült Államokban bizonyos dízelmodellek károsanyag-kibocsátási tesztértékeit, a botrány óriásira duzzadt. Mindenki igyekszik elhatárolódni az ügytől, de gyakorlatilag már az összes európai társaság válságkommunikációra kényszerült, mert úgy tűnik, hogy a megbízhatóságba vetett bizalom egyszerre elpárolgott.
A részvények áresése begyorsult. Két nap alatt a cég elveszítette értékének egyharmadát. Több mint 2000 milliárd forintot különített el a csalás miatt lebukott cég.
Az első tőzsdei napon 18 százalékos mínusz, ma eddig további bő 5 százalék a német autógyárnál, amely átvert félmillió embert.
20 százalékos veszteség alig pár óra alatt a tőzsdén - ez az első nap részmérlege az után, hogy egy nagy botrányba keveredett a német autóóriás.
A Continental csoporthoz tartozó ContiTech ötmilliárd forintos beruházással bővít Makón. A projekttől 216 új munkahelyet vár a kormány.
Nincs az a konstruktőr- vagy autóipari cég, amely ne figyelne oda az egyetemista és főiskolás mérnökök egyik legnevesebb autóversenyére, a Formula Studentre, amelynek magyar „nagydíját” a Győr melletti Gönyű kikötőjében tartották a hosszú hétvégén. Akad magyar mérnök, aki innen jutott el a Red Bull Forma–1-es csapatához.
Új elektromos modelleket dob piacra a német hátterű autóóriás.
Újra lehet majd Ladát venni Magyarországon, a márka Magyarországon tér vissza először Európába.
Halálos üzemi baleset történt a Volkswagen egyik létesítményében, a németországi Kasselben.
2 000 000 – ennyit gyártottak összesen eddig a világon a legendás terepjárók ikonjából, a dzsungelek és szafarimenők legismertebb és ma is a leginkább megbecsült tagjából: a Land Rover Defenderből. Videó is készült a jubileumi összeszereléséről.
A japán tulajdonos 156 millió euró tőkét von ki a Magyar Suzuki Zrt.-ből, a felszabaduló forrásokat külföldön folyó fejlesztéseire fordítja – közölte az esztergomi cég.
Egy szingapúri autóipari beszállító Kínában szétszereli az üzemét, és hozza Miskolcra. Első ütemben 200 ember kap munkát.
Hamarosan dönt egy kelet-európai gyártóközpont felépítéséről a brit Jaguar Land Rover autóipari csoport, és a listán szerepel Magyarország is - írta a szombati Financial Times.
Még mindig az autóipar a nyerő, de a szolgáltató szektorban is szívesen dolgoznának a magyar munkavállalók egy független kutatás szerint. A Randstad Award felmérése alapján kiskereskedelem kategóriában a dm nyerte el a legvonzóbb munkaadó címet.
Vevőközpontú és innovatív csomagolási megoldásokat dolgozna ki a PackPlus csomagolástechnikai klaszter, amely jövőre innovációs akkreditálást kezdeményez.