Viszik az oroszok a Suzukit, mint a cukrot – de meddig?
Évi több tízezer Suzuki ragadna az esztergomi hangárokban, ha az orosz kormány a gépjárművekre is kiterjesztené az exporttilalmat. Egyelőre azonban vásárolnak, nem is keveset.
Évi több tízezer Suzuki ragadna az esztergomi hangárokban, ha az orosz kormány a gépjárművekre is kiterjesztené az exporttilalmat. Egyelőre azonban vásárolnak, nem is keveset.
A Renault vezére szerint az idén talpraáll az európai autópiac.
2014 augusztusában eladták a négymilliomodik Suzuki Swiftet azt követően, hogy a Suzuki Motor Corporation a típust „világstratégiai modellként” teremtette újra 2004-ben. A négymilliós szám eléréséhez kilenc évre és kilenc hónapra volt szükség.
Autóipari importtilalmat fontolgatnak Moszkvában. A szankció az európai és amerikai gyártókra vonatkozna, kivéve azokra, amelyek Oroszországban is gyártatnak. A Mercedest és az Audit, sőt a magyar gazdaság egészét fájdalmasan érintheti a megszellőztetett intézkedés.
A hazai székhelyű autós navigáció fejlesztő NNG új területre megy, ehhez megvette az nFuzion, a specializált szakértelemmel rendelkező amerikai céget.
A Vasembert filmvászonra ihlető Elon Musk a Szilícium-völgy egyik legérdekesebb alakja, akiről már biztosra vehető, hogy az internetes fizetés és az űrutazás után az elektromos autók iparágát is forradalmasítja. A napenergiával tölthető Tesla modellekkel olyan fejlődési tempót diktál, amelyet nehezen tudnak követni, a környezetet kímélő jármű ráadásul az Apple érdeklődését is komolyan felkeltette. Megmutatjuk miért.
Nagyon húz a Suzuki új modellje, s a cég tervei szerint évente kijön egy-egy új modellel. Ezzel párhuzamosan a régebbiek közül persze jónéhányat kivezet a piacról. A vállalat autóinak fő vásárlója a lakosság, az állami szféra közbeszerzésein sok éve sikertelenül szerepelnek. Napi.hu-interjú a a vezérrel.
710 autóipari cég működik az országban, ők adják a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét és az export 18 százalékát.
A Toyota, a világon évekig a legnagyobb autógyártójának számító globális gyáróriás mintegy 5300 dolgozót foglalkoztat Kaliforniában. A Tesla meg rávert máris 700 főt, és a különbség tovább fog nőni.
Rég nem látott gazdasági növekedési adattal örvendeztetett meg minket csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal. A magyar gazdaság 3,5 százalékkal nőtt éves alapon, ilyen jó eredményre 8 éve nem volt képes a magyar gazdaság. Nő a lakossági fogyasztás, nő az export, de vajon rémálomból tényleg tündérmesévé alakul a magyar gazdaság története?
Egy autógyár összeszerelő szalagjánál dolgozni nagyon kemény meló. Általában 2,5 óránként van egy ötperces szünet, majd vissza és nincs megállás. Bármilyen kényelmi eszköznek nagy jelentősége van. A Chevrolet-nél bevezetett Ergo Chair nemcsak a munkások dolgát könnyíti meg, de a termelés hatékonyságát is javítja.
Az autóvezetők éberségének folyamatos ellenőrzését szolgáló, ám teljesen új közelítésű megoldással kísérleteznek az amerikai Washington State University-n. A fejlesztés alatt álló rendszer nagy előnye lehet, hogy a jelenlegiekkel ellentétben utólag is beépíthető.
Kína demográfiai átalakulása nagy lehetőségeket kínál a nyugati autógyártóknak. Az egygyermekes családmodellt támogató, korábbi kínai kormánypolitika nyomán sok-sok millió kínai ma harminc év alatti egyke, "hihetetlen erőforrásokkal" - mondta az amerikai Ford autógyár értékesítési igazgatója.
Kevesebb munka, nagyobb prémium: úgy tűnik, hogy mostanában minden eddiginél kifizetődőbb gyári dolgozónak lenni a Ferrarinál.
Egy egész tucatnyi új Mercedes érkezik a Daimlertől (évente két-két új tipus, hat évig), hogy lefaragnák a BMW és az Audi előnyét. A bajorok célja: 2020-ra vezetni a prémium kategóriát.
Ismét nőtt a magyar gazdaság külkertöbblete. Az export továbbra is jobb adatokat mutat, mint az import. A hazai autóipari produktum magyaráz mindent.
Az európai klubfutball legfontosabb sorozatából kivonuló amerikai márka utoljára a BL-döntőn fog szerepelni a reklámokban.
A korábbi szovjet befolyási övezetbe visszatér az orosz ipar. Egyiptomtól Indonéziáig növelik a teherautó-eladásokat, sőt az ENSZ is Kamazokat kapott.
Teljes erővel működik a kecskeméti Mercedes-Benz gyár: a termelés beindulása óta több mint 150 ezer Mercedes-Benz modell gördült le a gyártósorról – tájékoztatta a hvg.hu-t a cég.
Három év alatt összesen több mint tízmilliárd forint értékű beruházás keretében fejleszti szombathelyi autóipari beszállítói gyártóbázisát az Epcos. A beruházások nyomán kétszáznál több új munkahelyet teremtenek.