Kína a világ legnagyobb autópiaca
Kína, az Egyesült Államokat megelőzve - tavaly először - a világ legnagyobb autópiacává vált - jelentették be 2009. évi végleges adatok alapján hétfőn Pekingben.
Kína, az Egyesült Államokat megelőzve - tavaly először - a világ legnagyobb autópiacává vált - jelentették be 2009. évi végleges adatok alapján hétfőn Pekingben.
A személygépjármű, kishaszonjármű- és motorkerékpár-piac helyreállásának elindulását várja az idei év második felétől a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), a szervezet arra számít, hogy az idei forgalomba helyezési darabszámok elérik, esetleg meghaladják a 2009-es adatokat – közölte Erdélyi Péter, az egyesület társelnöke.
Kínában több mint 13,5 millió autót adtak el tavaly, s ezzel az ázsiai országé lett a világ legnagyobb autópiaca, letaszítva az első helyről az Egyesült Államokat - közölte a Hszinhua kínai hírügynökség.
Csehországban 12,5 százalékkal nőtt az új autók eladása tavaly, ugyanakkor a kisteherautók és furgonok értékesítése jelentősen csökkent egy adómódosítás miatt - közölte a cseh járműimportőrök szövetsége (SDA) csütörtökön.
Novemberben 27,3 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban, az európai autópiac ennek ellenére még 1,9 százalékkal elmarad éves szinten a 2008-as eredményektől – adta hírül a Jato Dynamics. Továbbra is élen a Golf, lendületben a Fiesta.
A magyarországi autópiac az utóbbi hónapokban elérte mélypontját, az év átlagában mintegy 50 százalékos lehet a csökkenés a 2008-ban még 158 ezer darabos újautó-értékesítésben – mondta Eppel János, a Volkswagen csoport márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Az év eleji kilengésekre, amikor egy-egy márkáknál akár 75 százalékot is elérő visszaesést lehetett tapasztalni, már nem számítanak.
Jövőre az idei 1,3 százalék után újabb 6,1 százalékkal esik az újautó-értékesítés Európában, és a válság előtti szintet is csak 2014-ben éri majd el az eladások száma. Az ágazat világszinten 2,5 százalékos bővüléssel számolhat, hiszen az Egyesült Államokban, Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában már az eladások növekedésére lehet számítani. A prémiummárkák eladása jövőre szerényen emelkedik, de a válság nyertesei a kisautó kategóriában erős gyártók – áll a Calyon Bank tanulmányában.
Romániában 11 százalékkal nőtt a novemberben forgalomba állított új autók száma havi szinten. Az egy évvel korábbihoz képest azonban 38 százalék volt a csökkenés - közölte a román belügyminisztérium pénteken.
A roncsprémium novemberben is felfelé húzta a német autópiacot: a forgalomba helyezett gépkocsik száma közel 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a nemzetközi járműgyártók szövetségének (VIDK) szerdán közzétett jelentése szerint.
A Jato Dynamics november havi jelentése szerint az európai újautó-piac lassan evickél kifelé a válságból, az akciók tologatják felfelé a számokat. A top tízes lista októberben sem tartogatott különösebb meglepetést. A modellek tabelláját a VW Golf vezeti, népszerűsége továbbra is töretlen Európában.
Romániában 11 százalékkal 10380-ra nőtt az eladott új autók száma októberben az előző hónaphoz képest. Hat hónap után először növeledett - közölte a szomszédos ország járműgyártóinak és importőreinek szövetsége pénteken.
Októberben 1 263 305 új autó kapott rendszámot Európában, 11,2 százalékkal több, mint tavaly októberben - jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) hétfőn.
Lengyelországban 8,5 százalékkal csökkent az új autók eladása októberben a tavaly októberhez képest, ugyanakkor 1,2 százalékkal nőtt szeptemberhez viszonyítva - közölte a Samar lengyel kutatóintézet pénteken.
Az Audi jövőre először világszerte több gépkocsit ad majd el, mint a Mercedes - jósolják német szakértők.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közétette 2009. első három negyedévének drámai forgalombahelyezési és értékesítési statisztikáit. Az MGE a magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít szeptemberben.
A JATO Dynamics júliusi európai autópiaci jelentése szerint a Volkswagen Golf listavezető pozíciója töretlen, mindannak ellenére, hogy a kisautók szegmense egyre nagyobb teret hódít. Magyarországon hódít a Ford.
A JATO Dynamics közzétette féléves közép-kelet-európai új autó eladási adatait. Az első félév eredményei drámaiak. Régiószerte csökkent a nagy darabszámban értékesítő márkák forgalma.
Júliusban öt százalékkal nőtt az új autók eladása éves szinten Nyugat-Európában.
Hosszú idő után a múlt hónapban nőtt először Ukrajnában az autópiac, júliusban 16 százalékkal több személygépkocsit adtak el az országban, mint egy hónappal korábban.
Idén 50-60 százalékkal szűkül az orosz autópiac a PricewaterhouseCoopers (PwC) kedden nyilvánosságra hozott előrejelzése szerint.