Kocsiban ücsörgőket alkalmaznak Londonban
Egy londoni ingatlankezelő cég inkább kifizeti még egy ember, a kocsiban várakozó sofőr órabérét, aki másodikként parkol, mint hogy helykereséssel vagy büntetésekkel bajlódjon.
Egy londoni ingatlankezelő cég inkább kifizeti még egy ember, a kocsiban várakozó sofőr órabérét, aki másodikként parkol, mint hogy helykereséssel vagy büntetésekkel bajlódjon.
Nem, nem nálunk van. A fagy, a sok olvadt hólé és az eleve rossz minőségű anyagok közös halmazának gyümölcse. Az alábbi videón látható útnál talán tényleg nincs siralmasabb.
Akár 25 százalékkal is többet fogyasztanak egyes autók, mint azt a gépkönyvük jelzi. Mivel a laborkörülmények, amelyek alapján a fogyasztást megadják egyforma, valóban érdekes milyen mértékben tér el ezektől aztán a valóság.
Az autógumi sokszor alulértékelt része egy jármű állapotának, pedig ez létesít kapcsolatot az út és autó között. Jellemző eset, hogy tisztában kellene lennie a sofőröknek azzal, milyen profilmélységgel használható még a gumi, azonban ezt sokan nem ellenőrzik, illetve elhanyagolják.
Még tavaly év végén intézett kérdést a jobbikos Zakó László a fejlesztési miniszterhez "Miért tűri a KRESZ a bömbölve zenét hallgató gépkocsivezetőket az utakon?" – címen. A válasz szerint akár szabálysértési eljárás sem kizárt a túl hangos zenéért, csak nem a KRESZ alapján.
Az autómárkák ismertségét tekintve minden ötödik fiatalnak a BMW jut először eszébe. A legnépszerűbb márkának tízből hatan az Opelt tartják a Suzuki mellett. A megkérdezettek kevesebb mint fele válaszolta, hogy szüleinek van autója, közülük a legtöbben Opellel, Suzukival és Forddal rendelkeznek. Talán meglepő, de kétharmada a fiataloknak önerőből vesz kocsit.
Némi plusz autópálya, 400 forint körüli üzemanyagárak, akár 16-szoros autópályadíj, dráguló parkolás és külföldi "mikuláscsomag" a szabálytalankodóknak. Ezek biztosan lesznek jövőre. Járási rendszám, évenkénti műszaki és dugódíj egyelőre nem. Összeszedtük, mire készüljünk januártól.
Valójában kevéssé meglepő igazságokat derített ki egy német kutatás, miszerint, az élet igazságtalan. Akinek jobb egzisztenciája van, az jobb kocsit is hajt. Legalábbis a németeknél.
Az építészet sokáig a legunalmasabb épületeit produkálta a parkolóházak területén, de világszerte már látni olyan megoldásokat, amelyek szakítanak a korábbi monoton szürkeséggel, és esztétikus, gyönyörű és elképesztően funkcionális tereket alakítanak ki az autósok számára.
Tavalyhoz képest kevesebb, közel 600 ezer kötés várható az idei kampányban, a végső hajrában, az utolsó napokban 40 százalékkal kevesebben váltanak, mint 2011 hasonló időszakában. A biztosítók közül a kezdetek óta a K&H, a Wáberer és a Genertel van az élvonalban.
Alapvetően persze minden más autós. Egy német felmérés azért ennél konkrétabb volt és felmérte, mi veri ki legjobban a biztosítékot az autóvezetőknél. Gyorslista, amelyet mindenki kiegészíthet saját ízlése szerint.
Eddig csak egy kis ízelítőt kaptunk a havazásból és a fagyból, de hamarosan minden reggel szembesülnünk a tél viszontagságaival, így nem árt feleleveníteni, hogy mire kell odafigyelni, amikor az autó volánja mögé ülünk, és útnak indulunk. A hvg.hu összegyűjtötte a legfontosabb tanácsokat.
Belgiumban sikeresen teszteltek egy újfajta útdíj-fizetési rendszert, mely több szempont szerint differenciálva veti ki a díjakat a sofőrökre. A tesztben résztvevő autósok több mint fele változtatott mindennapi utazási szokásain, ami még a kutatókat is meglepte.
Nulla fok közelében a nyári gumik már nem tapadnak ugyanúgy, de latyakban, hóban már jelentős veszélyt jelenthetnek a benne ülőkre és a többi autósra, így megérett az idő a cserére. Hogy melyiket válasszuk, abban évek óta a német autóklub tesztjére támaszkodhatunk, idén pedig már kis piktogramok is segítenek a gumivásárláskor.
Korai az autósok félelme a területi alapú rendszám bevezetésétől és az évenként kötelező műszaki vizsgától - mondta a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közelmúltban kinevezett elnöke a Magyar Nemzetnek.
Sok-sok meglepett arc és más testrészek is feltűnnek egy videóban, amiben amatőrök próbálgatnak egy szupersportkocsit.
Hiába a megfelelő profilmélység, a 4-5 évnél idősebb téli gumik tapadási tulajdonságai végletesen leromlanak.
Télies útviszonyok esetén szigorúan veszik a szabályt az osztrákok.