Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"43b598d7-bf13-478f-a3f8-77ed16a0b8b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fél évszázadon át keringett a Föld körül a Koszmosz-482-es űrhajó, de most utóléri a sorsa.","shortLead":"Fél évszázadon át keringett a Föld körül a Koszmosz-482-es űrhajó, de most utóléri a sorsa.","id":"20250502_Koszmosz-szovjet-urhajo-becsapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43b598d7-bf13-478f-a3f8-77ed16a0b8b8.jpg","index":0,"item":"6a8d11fe-47c2-4f79-a677-ec5ebc512c51","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_Koszmosz-szovjet-urhajo-becsapodas","timestamp":"2025. május. 02. 21:31","title":"A Vénuszra szánták az űrhajójukat a szovjetek, erre most a nyakunba potyoghat - fél évszázaddal később","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Lesz nagy csodálkozás, amikor kijönnek a számok 2025 első negyedévéről – ígérte fél éve Orbán Viktor, és tényleg lett, csak nem úgy, ahogy ő gondolta: megdöbbentően gyengén teljesít a magyar gazdaság. Hol van már az idő, amikor a kormány azt mondta, megindultunk, repülőrajt, utazósebesség, aztán sprint?","shortLead":"Lesz nagy csodálkozás, amikor kijönnek a számok 2025 első negyedévéről – ígérte fél éve Orbán Viktor, és tényleg...","id":"20250501_Repulorajt-attores-novekedes-igeret-orulet-ner-gdp-valsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ee2991d-2a46-4d5a-b5ab-d67505f2a3fd.jpg","index":0,"item":"e2fcf951-b299-49cb-8462-548b61bdfb6b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250501_Repulorajt-attores-novekedes-igeret-orulet-ner-gdp-valsag-ebx","timestamp":"2025. május. 01. 10:00","title":"Repülőrajtot és magyar áttörést ígért a kormány 2025 elejére, aztán szembejött a valóság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kormányfő egy olyan miniszterét hívta reggel segítségért, akinek a portfóliójába tartozó területről végül egyáltalán nem beszélt a rádióban.","shortLead":"A kormányfő egy olyan miniszterét hívta reggel segítségért, akinek a portfóliójába tartozó területről végül egyáltalán...","id":"20250502_Orban-telefonos-segitseget-kert-a-radiointerju-elott---rejtely-hogy-miert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/883ef68a-44ea-4595-9b28-cbb1858f9c18.jpg","index":0,"item":"ca46dfbb-f37c-4351-a7e3-2dfc3900c4a5","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Orban-telefonos-segitseget-kert-a-radiointerju-elott---rejtely-hogy-miert","timestamp":"2025. május. 02. 11:31","title":"Orbán telefonos segítséget kért a rádióinterjú előtt – furcsa, hogy kitől és rejtély, hogy miért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ee9b1a87-ef55-4b8a-8930-461a5a4f93c2","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Győr-iparterület csomópont előtt történt a baleset.","shortLead":"A Győr-iparterület csomópont előtt történt a baleset.","id":"20250501_Baleset-miatt-megallitottak-a-forgalmat-az-M1-es-autopalyan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ee9b1a87-ef55-4b8a-8930-461a5a4f93c2.jpg","index":0,"item":"831736d6-965a-4638-8b28-a6c375ff954f","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Baleset-miatt-megallitottak-a-forgalmat-az-M1-es-autopalyan","timestamp":"2025. május. 01. 11:47","title":"Baleset miatt egy időre megállították a forgalmat az M1-es autópályán, de már újra zavartalanul haladhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8981e296-d0a4-4e3a-8c50-35f7895c7808","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Az elsőfilmes Drew Hancock szórakoztató víziója közel jár a Westworld vagy az Ex Machina világához.","shortLead":"Az elsőfilmes Drew Hancock szórakoztató víziója közel jár a Westworld vagy az Ex Machina világához.","id":"20250501_hvg-Tars-film-Drew-Hancock-Jack-Quaid-Sophie-Thatcher","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8981e296-d0a4-4e3a-8c50-35f7895c7808.jpg","index":0,"item":"d26a38f7-81d2-4b25-ae6a-b73d4d8e8d71","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-Tars-film-Drew-Hancock-Jack-Quaid-Sophie-Thatcher","timestamp":"2025. május. 01. 15:45","title":"A Társ című film sötét és szellemes történet az emberről, aki visszaél teremtő hatalmával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c508fe25-a648-46e0-a5b2-d3ed1b92e2b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korszakos változás zajlik a világ legmagasabb és egyben leghalálosabb hegyén, a több mint 8800 méter magas Mount Everesten. Az elszánt hegymászókat segítő serpák új társakat kapnak, drónokat, amelyek felszerelést szállíthatnak, a hó és a jég fogságába kerülteket kereshetik, életeket menthetnek.","shortLead":"Korszakos változás zajlik a világ legmagasabb és egyben leghalálosabb hegyén, a több mint 8800 méter magas Mount...","id":"20250502_dronok-serpak-mount-everest-hegymaszas-tuleles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c508fe25-a648-46e0-a5b2-d3ed1b92e2b8.jpg","index":0,"item":"a1a86d65-34bc-4741-800f-e1a804fc16ab","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_dronok-serpak-mount-everest-hegymaszas-tuleles","timestamp":"2025. május. 02. 20:03","title":"Túlélni a Mount Everestet: a túlélés matematikája bizonyítja, miért jó, ha drónok segítik a serpákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata sűrűsödött össze a stúdióban. Az évezred egyik legnagyobb pólósa nyíltan beszélt arról, miért próbált eltávolodni a vízilabdától, a rossz tulajdonságairól, a kényelmetlen sztárszerepről, önmarcangolásról és önazonosságról, hogy miért érezte magát sokkal jobban Olaszországban, és hogy miért bánta meg a róla szóló könyvet. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak elmondta azt is, miért gondolja úgy, hogy a mostani élsportolókhoz képest nagyon amatőrök voltak, és miért volt elég belenézniük egymás szemébe egy-egy csata előtt a válogatottban.","shortLead":"Kásás Tamás ritkán ad interjút, a Penge podcasttal azonban kivételt tett, így hat olimpiai aranyérem tapasztalata...","id":"20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67161013-ee55-415d-959a-8f1f1aa9060a.jpg","index":0,"item":"4ffbba0d-ff5a-4a9a-81e8-23222e6ec5a7","keywords":null,"link":"/elet/20250502_kasas-tamas-penge-podcast-interju-szilagyi-aron","timestamp":"2025. május. 02. 07:00","title":"Kásás Tamás: Nem azt látták bennem, aki vagyok – Penge podcast","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eac8149a-1cc0-44b8-91f0-159fe897d6ff","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Csak a hosszú hétvége végére romlik el némileg az idő. ","shortLead":"Csak a hosszú hétvége végére romlik el némileg az idő. ","id":"20250501_Vasarnapig-marad-a-nyar-de-akkor-mar-lehetnek-zaporok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eac8149a-1cc0-44b8-91f0-159fe897d6ff.jpg","index":0,"item":"bf2dab67-98bb-4648-b17f-8eb7af59237b","keywords":null,"link":"/itthon/20250501_Vasarnapig-marad-a-nyar-de-akkor-mar-lehetnek-zaporok","timestamp":"2025. május. 01. 16:44","title":"Vasárnapig marad a nyár, de akkor már lehetnek záporok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kocsik, amik biztos többet fogyasztanak, mint írták
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Akár 25 százalékkal is többet fogyasztanak egyes autók, mint azt a gépkönyvük jelzi. Mivel a laborkörülmények, amelyek alapján a fogyasztást megadják egyforma, valóban érdekes milyen mértékben tér el ezektől aztán a valóság.
Egy angliai felmérés szerint, amelyben 30000 autós küldött vissza fogyasztási adatokat, kiderült egy év alatt nagyjából 4 milliárd fonttal költenek el többet az autósok tankolásra, mint azt a könyvekben jelzett hivatalos fogyasztás alapján kellene.
A HonestJohn.co.uk arra kérte a felhasználókat, hogy küldjék be pontosan milyen távolságot képes megtenni autójuk egy gallon üzemanyaggal, majd ezt hasonlították össze az angolszász területeken jellemző mérföld/gallon (MPG) hivatalosan megadott adattal. (Az oldal adatbázisában mindenki ellenőrizheti a kocsija adatait.)
A visszaérkezett adatokat átlagolva az oldal szerint az autók 88 százalékos pontossággal érik el a hivatalosan közölt fogyasztási értékeket. Mindez az jelenti az angliai viszonyokra vetítve, hogy minden egyes tankolt literre plusz 2 penny pluszköltséggel kell számolniuk az angol autósoknak.
A Honest John leírta az európai fogyasztási ciklusra vonatkozó mérési követelményeket, amely alapján a gyárak közzéteszik a fogyasztási mutatókat. A városi fogyasztást laboratóriumi körülmények közt, amely egy 20-30 Celsius-fok hőmérsékletű helyen zajlik, hideg motorral kell kezdeni. A teszt tartalmaz kigyorsítást, fékezést, gyorsabb és lassabb váltási műveleteket. A maximum sebesség nem haladja meg az 50 km/h-t és az átlagsebességet 19 km/h-ára kell kihozni a teszt során, amelynek távja 4 kilométer. A városon kívüli fogyasztás mérésére közvetlen a városi után kell sort keríteni, amely szintén gyorsításokat, sebességtartást, visszaváltásokat tartalmaz. A maximum sebesség 120 km/h, az átlagsebesség 63 km/h és a szükséges táv 7 kilométer.
Autómenedzser
A Honest John oldal szerint ennek fényében nem meglepő, hogy a valós fogyasztási adatok jelentősen eltérnek a megállapított számoktól. A beérkezett adatok szerint a leginkább pontatlan fogyasztási adatokat adó autó a Mercedes-Benz B-Class (2005-2012) modellje volt, amely csak 71 százalékban érte el a könyvszerinti fogyasztási értéket. Szorosan a nyomában van egy igazán friss modell a Range Rover Evoque 73 százalékos és a Lexus CT200h 73,6 százalékos pontossággal.
Bár mostanság több hír is érkezett a nem valós fogyasztási adatok miatti panaszokról, nem elhanyagolható tény, hogy sok modell kevesebbet fogyaszt kint az utcán, mint a laborkörülmények közt. A Range Rover például felelős az egyik legrosszabbul teljesítő autóért, ugyanakkor az egyik legjobban teljesítőért is. A Defender (1984-) tulajdonosok igazán örülhetnek, mivel tapasztalatok szerint a kocsi többet megy egy gallonnal, mint a könyve szerint kéne. No, nem sokkal 105,4 százalékra teljesítette az egygallonos távot. A második a sportos Toyota Celica 103,8%-kal, és harmadik a Jaguar S-Type lett plusz 3,6 százalékkal jobb teljesítménnyel.
A Honest John részéről a felméréssel kapcsolatban megjegyezték: a valódi MPG arra szolgál, hogy a vásárlók lássák, nem érdemes maradéktalanul hinni a gyári adatokban.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.