GKI: Elképzelhető a 700 forintos benzinár
Ha nincs árstop, teljesen elszabadulhat az üzemanyagár. Ha van, akkor hatalmasat bukhatnak a benzinkutak.
Ha nincs árstop, teljesen elszabadulhat az üzemanyagár. Ha van, akkor hatalmasat bukhatnak a benzinkutak.
Nő az olaj világpiaci ára, ez megmutatkozik az üzemanyagárakban is.
Nagykereskedelmi benzináremeléssel indul az év.
Várhatóan újra eléri a benzinkutakon az üzemanyag ára a kormány által maximumként meghatározott összeghatárt.
2020 után minket már nem lehet meglepni semmivel – gondolhattuk idén január elején, amikor azon töprengtünk, milyen év előtt állhatunk. Tényleg, mi történhetne? Megkérik az olimpián a nézőket, hogy maradjanak csendben? Még márciusban is maszkban kell sörözni? Nos, még így is volt, amin sikerült meglepődnünk – ezekből gyűjtöttük össze a legváratlanabb eseményeket, amiket tényleg nem gondoltunk volna, hogy 2021-ben megtörténhetnek.
Nem sokáig járt az üzemanyag jócskán a 480 forintos határ alatt, ahogy drágulni kezdett a kőolaj, újra növekedésnek indult a benzinár is.
A 480 forintos árplafon természetesen érvényben van továbbra is.
A mostani kormányrendeletek helyett törvényben rögzítenék a Fidesz javaslatára a kormány két, sokakat érintő intézkedését: a 480 forinton befagyasztott benzinárat és a százezreket érintő adó-visszatérítést. Utóbbi összegét még a tavaszi választások előtt, február 15-ig utalja vissza a NAV.
14 éves rekordra nőtt az infláció idén novemberben, abban a hónapban, amikor a kormány az üzemanyagár maximalizálásával próbálta fékezni az árakat. De nem volt ez teljesen egyedi próbálkozás: az elmúlt hónapokban-években több olyan terméket is láthattunk, amelynek az árát megpróbálta a kormány befolyásolni, akár az adókulcsa változtatásával, állami támogatással, akár felső érték rögzítésével vagy egyenesen hatósági ár bevezetésével. Érdemes átnézni, hogyan alakultak ezeknek az árai.
Drága a benzin – ez a panasz azóta hallható, hogy autó létezik. Magyarországon már 1899-ben volt, aki állami beavatkozást sürgetett, akkor pedig még többen panaszkodtak, amikor az 1920-as években mai árfolyamra átszámolva 740 forint környékén járt egy liter benzin ára. 1946-ban teljesült sokak korábbi kérése, az állam meghatározta, mennyibe kerülhet a benzin, 1990-ben pedig kiderült, mennyire fájdalmas, amikor már nem lehet fenntartani a hosszú ideig mesterségesen lenyomott árakat.
Egy hét alatt csaknem 20 forinttal csökkent a benzin nagykereskedelmi ára, újra számíthat, hol tankolunk.
Éppen a benzinár-befagyasztó kormánydöntés – és a részvényárfolyam bezuhanása előtt – értékesített 75 ezer MOL-részvényt a cég vezérigazgatója. Az ellenzék bennfentes kereskedelemre vonatkozó gyanúját a legfőbb ügyész feljelentésként értékelte, az ügy már a nyomozóknál van.
Jelentős árcsökkenés van a világpiacon, ez pedig hatással lehet a magyar árakra is.
Sok országban ennél többet kell fizetni a termékekért.
Egyéni szabadság helyett állami alamizsna – mintha emberképben nagyon egy követ fújna kormány és ellenzéke.
Felmérés készült arról, vajon váltanak-e benzinkutat az autósok, hogy mindenütt ugyanannyiba kerül a benzin. A többség marad.
Ezt jósolja a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA), amely arra alapozza optimizmusát, hogy az USA-ban elmúlt az Ida hurrikán hatása, ezért a Mexikói-öböl környékének olajtermelése felfutott.