Belendülhet az üzemanyag-turizmus a 480 forintban maximalizált ár miatt
Sok országban ennél többet kell fizetni a termékekért.
Sok országban ennél többet kell fizetni a termékekért.
Egyéni szabadság helyett állami alamizsna – mintha emberképben nagyon egy követ fújna kormány és ellenzéke.
Felmérés készült arról, vajon váltanak-e benzinkutat az autósok, hogy mindenütt ugyanannyiba kerül a benzin. A többség marad.
Ezt jósolja a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA), amely arra alapozza optimizmusát, hogy az USA-ban elmúlt az Ida hurrikán hatása, ezért a Mexikói-öböl környékének olajtermelése felfutott.
A közönséget nem lehet eléggé alábecsülni. Ez a felismerés elég volt tizenhat év kormányzáshoz. Egyre lejjebb, egyre tovább, még mindig milliók hagyják elkábítani magukat, örülnek az olcsó benzinnek és Mészárosné Kelemen Beatrix verseinek. Vélemény.
Az ellenzék miniszterelnök-jelöltje a Blikknek adott interjút. Azt mondta: a benzinárak befagyasztása nem jó megoldás.
Az árakat rögzítő rendelet szerint csak bizonyos előírásoknak megfelelő prémiumdízelek lehetnének szabadárasak.
Eddig csak figyelmeztetés szintjén jelent meg, hogy a kormány elveheti a szabályokat be nem tartó benzinkutakat az üzemeltetőtől, de most már valóság.
480 forintos üzemanyagárról döntött a kormány; kilencéves csúcsra emelkedett az infláció; rég nem látott mértékben növekszik a lakhatásra szánt állami támogatás összege, de még mindig a 2007-es szint alatt marad. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Némi adóbevételről az állam is lemond azzal, hogy az eddiginél olcsóbbá teszi a benzint, a nagykereskedők bevétele három hónapot kibír, a benzinkutakon aggódhatnak igazán, hogy tényleg csak három hónapig tart-e a korlátozás. Nagyon kellemetlen akkor lehet a helyzet a kormány számára is, ha jövőre olyan lenne a világpiaci helyzet, hogy még a mostaninál is jóval magasabb szabadpiaci árat kellene visszaállítani.
Jellemzően éppen a régebbi autók tulajdonosai maradhatnak ki az előnyből, akik kényszerűségből tankolták eddig is a drágább üzemanyagot.
480 forintban maximalizálják a 95-ös benzin és gázolaj árát – jelentette be Gulyás Gergely. Mit jelenthet ez, kivel fizettetik meg a világpiaci és a magyar ár közötti különbséget, miért nem csökkenti a kormány egyszerűen a benzin adóját, nem fenyegethet-e üzemanyaghiány, és csökkenhet-e most az infláció? Ezekre és más, a benzinár rögzítéséhez kapcsolódó kérdésekre gyűjtöttük össze a válaszokat.
A benzinár befagyasztásának ötletét nem szabad elvetni, de sok kockázata lenne a lépésnek, előbb a béreket kell emelni, így könnyebb lesz kifizetni a drágább benzint – magyarázta a miniszterelnök a parlamentben két héttel az előtt, hogy a kormány a benzinár rögzítéséről döntött.
Az üzemanyagok most 30 százalékkal drágábbak, mint egy évvel ezelőtt, de az élelmiszerek és a szolgáltatások is felfelé húzzák az inflációt.
Literenként legalább 4–5 forinttal emelni kellene a jövedéki adót, hogy megfeleljünk az uniós előírásoknak.
A kormány a vállalatoknak adja át a felelősséget, hogy elrendeljék a kötelező oltást; elkezdődik a klímavédelmi világkonferencia; 500 forint fölé ment a benzinár. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Nem Gyurcsány Ferenc, de még csak nem is Medgyessy Péter tehet arról, hogy ilyen magas a benzin ára.
Már túl vagyunk az ötszáz forintos lélektani határon.