Akár vissza is kaphatja a pénzét, akinek késik a csomagja
Sokan idegeskedhetnek még ezekben a napokban is, megérkezik-e szentestéig a karácsonyra rendelt csomagjuk. Összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat.
Sokan idegeskedhetnek még ezekben a napokban is, megérkezik-e szentestéig a karácsonyra rendelt csomagjuk. Összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat.
Tragikus karácsonyt jósolnak az idén a házhoz szállításban, és így látja ezt Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója is. Az innovatív csomagautomatákat üzemeltető magyar startup alapítójával arról beszélgettünk, mire érdemes ügyelni, ha az ünnepekre szeretnénk megkapni a rendeléseinket, és mi jellemzi a hazai vásárlókat. Bengyel Ádám szerint nem fognak házhozszállító drónok repkedni az égen, pedig lenne feladatuk a hiányzó sofőrök helyett.
Ökölszabályként kezelik, hogy az online vásárlás segít megóvni a környezetet, hiszen a jól szervezett házhoz szállítással temérdek károsanyag-kibocsátás takarítható meg. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű - ahogyan az a HVG Fenntartható fejlődés című különszámának cikkéből is kiderül.
Október közepéig lehet már csak feladni csomagokat, utána még az automatákat is elszállítják.
Fuvar.hu néven indított online piacteret egy magyar startup. A szolgáltatás szinte mindenkinek érdekes lehet: segítségével magánszemélyek, illetve kis- és középvállalkozások is kereshetnek partnert áruszállítási feladatokra. A némiképp az uberezéshez hasonló megoldás jelentős spórolási lehetőséget jelent, hiszen a fuvarcégeknek minden megbízásra licitálniuk kell.
Új, magyar futárszolgálat indul, ami az Uberhez hasonlóan közösségi alapon működik, csak itt nem személyeket, hanem csomagokat kell eljuttatni A-ból B-be.
Már nem kell sok idő ahhoz, hogy az interneten megrendelt árut ne a postás, hanem egy drón juttassa el a címzetthez. A világ egyik vezető cégének boszorkánykonyhájában jártunk, hogy megnézzük, hol tart a fejlesztés. Kudarcot és meghökkentő technikai megoldásokat egyaránt láttunk.
A Magyar Posta állítja: 2010 és 2013 között dulpájára emelkedett a velük szerződésben álló webáruházak száma, 32,2 százalékos részesedésükkel jelenleg piacvezetők a területen. A GKI felmérésében az állt, hogy a webáruházak inkább a futárcégeket választják.
A csomagküldés piacának múltbéli és jövőbeni változását aágzati szereplők elsősorban az internet és a webáruházak megjelenésében, valamint a megváltozott piaci helyzetekre adott válaszokban látják. A következő 5 évben mindössze négy-öt szereplő maradhat ezen a területen: azok, akik az online kereskedelem résztvevőivel együttműködve fejlesztenek.