Egyelőre csak mese az orosz Mere diszkont itthoni megjelenése
Még mindig nem nyújtottak be kérelmet, hogy boltot nyithassanak.
Még mindig nem nyújtottak be kérelmet, hogy boltot nyithassanak.
A magát mindennél sokkal olcsóbbként hirdető üzlet Szerbiát és Romániát már bevette a környéken – mi a nagyváradi egységükben néztünk körül. A tényleg nagyon alacsony árak mellett odabent más szupermarketekben nem tapasztalható, rapszodikus raktárhangulat várja a betérőket. Spórolni lehet, de egy normális nagybevásárlást elintézni nem, és ha valaki egészségesen akar étkezni, jobb, ha más bolt után néz.
Egymásra kontráz a Lidl és az Aldi a karácsonyi halultiban: halpéntekre jött a halcsütörtök, és már a 30 százalékos akciónál tartanak.
Hipermarketek helyett diszkontokba terelődött át a kiskereskedelmi forgalom az infláció hatására – ezt tükrözi a Trade Magazin most kiadott bolti ranglistája.
Nincs még egy olyan ágazat, amelyikben annyira látványos harcot vívna a kormány a külföldi szereplők ellen, mint a kiskereskedelem. Ez még akkor is így van, ha – mint azt maga Orbán Viktor is elismerte – azzal kudarcot vallottak, hogy az ágazat többségben magyar kézbe kerüljön. A küzdelem igazi szélmalomharc – nemcsak a láncokkal, hanem az azokat választó vásárlókkal szemben is.
A külföldi élelmiszerláncok több pontban is lehagyták a magyar kisboltokat.
A Tesco viszont veszített tavaly.
Még mindig útját állnák a multiláncok terjeszkedésének.
Két Aldi közelében nyit új üzleteket a Lidl a XI. kerületben - leplezte le a napi.hu.
A diszkontok terjeszkedtek legintenzívebben a magyar élelmiszer-kereskedelemben – írta a Világgazdaság.
Tarolnak a diszkontláncok az európai piacokon, olyannyira, hogy megrogyni látszik a hipermarket-mogulok egyeduralma. A diszkontok már nem csak szuperolcsóságukkal hódítanak, igyekeznek a pénzesebb vevőket is magukhoz csábítani. Magyarországon is egyre nagyobb tempóban terjeszkednek, ám a piaci szabályozás és a gazdasági válság hatására itthon még várat magára a nyugat-európai típusú felfutásuk. A terjeszkedési stratégiák ráadásul eléggé eltérőek – van olyan lánc is, amely benzinkutakon nyit egységeket –, és egyelőre nem tudni, melyik lesz a befutó.
Rövidesen pont kerülhet a belga Delhaize-csoport itteni érdekeltségei, azaz a Cora hiper-, a Match szupermarketek és a Profi diszkontláncok felvásárlására, s már csak a vételáron alkudoznak a tárgyaló felek - írja a Népszabadság. A lap szerint piaci becslések 40-50 milliárd forint közé tették a cégcsoport árát.
A diszkont üzletek üzleti sikere az idei évben tovább folytatódik, részben az elhúzódó válság hatására - közölte a GfK Hungária. A piackutató legújabb tanulmányából azonban kiderül, hogy nem minden kategóriában kínálja a legalacsonyabb árakat ez a kiskereskedelmi csatorna.
Az áfa növelésével, a vállalati elvonások miatt várható munkaerő-csökkentéssel, a kisebb elkölthető jövedelemmel a kormányzat a diszkont értékesítési formát hozza helyzetbe – írja a Napi Gazdaság.