szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A külföldi élelmiszerláncok több pontban is lehagyták a magyar kisboltokat.

Azt írja a G7.hu, hogy totális kudarc a külföldi élelmiszerboltok kiszorítása Magyarországról, „a magyar vásárlók többsége továbbra is brit vagy francia hipermarketbe, német diszkontba és osztrák hátterű szupermarketbe jár”. Különösen a vidéki kisboltok vannak egyre nehezebb helyzetben, a megmentésükre a napokban jelentett be csomagot Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.

A portál szerint a kormány nem tett le arról, hogy csökkentse a külföldi láncok piaci arányát, „a térnyerést elsősorban nem a magyar láncok versenyképességének növelésével, hanem a versenytársaik adminisztratív kiszorításával próbálják elérni”. A lap német diszkontláncok adatait vetette össze a magyar hálózatokéval, és azt találta, hogy 2019-ben

  • a német hátterű diszkontok üzletei legalább hatszor akkora forgalmat értek el, mint a magyar láncok,
  • a diszkontláncok egy alkalmazottja körülbelül hatszor annyi bevételt „termel”, mint a magyar láncoké,
  • a diszkontok kétszer többet költenek dolgozóikra, a magyar láncoknál is fel kellett tehát venni a lépést az általános bérnövekedéssel.

Mindez azt mutatja, hogy a multinacionális cégek jóval hatékonyabban működnek a hazai kisboltokhoz képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!