Továbbra is a dm vezeti a piacot
Megőrizte vezető pozícióját a magyar piacon a dm, a hálózat a 2011/12-es üzleti évben hét egységgel bővítette üzletei számát.
Megőrizte vezető pozícióját a magyar piacon a dm, a hálózat a 2011/12-es üzleti évben hét egységgel bővítette üzletei számát.
Átlagosan 2 százalékkal, mintegy 200 milliárd forintra emelkedett háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a boltok bevétele január-augusztusban, mennyiségben azonban 3 százalékkal kevesebbet adtak el. Érték alapon számítva az átlag felett bővült a mosogatószer, papír zsebkendő, pelenka, tusfürdő és szappan kiskereskedelmi forgalma.
A Rossmann Magyarország Kereskedelmi Kft. az elmúlt csaknem két évtized alatt tekintélyes növekedést ért el a hazai piacon, a társaság eredménye azonban stabilan negatív.
Felszámolják a Schlecker német drogérialáncot, a több mint 13 ezer dolgozónak már júniusban felmondanak.
Végjátékhoz ért a régóta veszteséges és idén januárban csődvédelem alá menekült német drogérialánc, a Schlecker haláltusája. Német lapértesülések ugyanis arról szólnak, hogy az eddigi legígéretesebb befektetőjelölt, Katar visszalépett, így a Schleckernek napokon belül vége lehet.
Növelte árbevételét a Dm-Drogerie Markt Kft. a 2010-es évhez képest, eredménye azonban nem éri el az előző évi teljesítmény felét sem. A költségterhek növekedése miatt üzemi szinten is romlott a társaság 2011-es eredménye.
A német dpa hírügynökség vállalati belső forrásokra hivatkozva megerősítette a "Lebensmittel Zeitung" értesülését a német piacvezető Schlecker kozmetikumforgalmazó vállalat csődjéről.
A dm drogerie markt a 2010/11-es üzleti évben csoportszinten növelte forgalmát, üzleteinek és alkalmazottainak számát is. A magyarországi dm forgalma az elmúlt egy évben 225 millió euró volt.
A Magyarországon közel 200 üzlettel rendelkező Rossmann tavaly 13 százalékkal 4,6 milliárd euróra növelte árbevételét, adózás után pedig 100 millió eurós nyereséget könyvelt el.
A Napi Gazdaság értesülései szerint hamarosan bezárja 22 magyarországi üzletét a Schlecker német drogérialánc.
Hogyan lehet ugyanazért a munkáért feleannyit fizetni – erre mutatott példát egy németországi drogériahálózat.
Hogyan próbálják a kereskedelemben kivédeni a krízis hatásait? Milyen eszközökkel igyekeznek megtartani a vásárlókat? Drasztikus árleszállítás, extra kedvezmények - avagy mire buknak a vevők?