Útdíj: Rogán tagadja, hogy övé lenne az ötlet
Rogán Antal a havi tízezer forintos útdíj helyett inkább differenciált dugódíjat vezetne be, az MSZP pedig "sima útonállásnak" nevezte a tervet.
Rogán Antal a havi tízezer forintos útdíj helyett inkább differenciált dugódíjat vezetne be, az MSZP pedig "sima útonállásnak" nevezte a tervet.
Még mindig nagyon sok a megválaszoltalan kérdés a dugódíjat illetően, a BKK azt mondja, most is az előkészítő munkát végzik - írja a Napi Gazdaság.
Járművenként öt eurót kell fizetni a Milánó városközpontjába való behajtásért. Az új polgármester fel akarja számolni a centrum autósforgalmát.
A Jobbik szerint a budapesti dugódíj tervezett bevezetése elhibázott lépés, a párt azt az autósokra kivetett "újabb sarcnak" tartja.
Akár több százezer forintot is kivehet az autósok zsebéből évente a fővárosi önkormányzat által tervezett dugódíj – számolt be a Blikk. Aki mindennap kocsiba ül, annak akár havonta 24, évente 288 ezer forintot kellene befizetnie a fővárosi önkormányzat kasszájába.
A Policy Solutions az utóbbi időszak legnagyobb figyelemmel kísért fővárosi ügyeit vizsgálta. Kiderült: a budapestieknek nagyon nem tetszik a Moszkva tér átnevezése.
Új adónemeket vezetne be a főváros, miközben még vita folyik arról, hogy átalakul-e Budapest kerületi rendszere. Ami biztos, hogy pénzre van szüksége a városvezetésnek, kérdés azonban, hogy ez lehet-e a legjobb megoldás - bár történelmi előzményei vannak.
Budapest vezetője a Klubrádiónak adott interjújűban beszélt arról is, hogy nem akarja megszüntetni a fővárosi kerületeket és hogy egyáltalán nem veszett fejsze nyele az Alstom-per.
Budapest városvezetése költségcsökkentést, emellett a hatékonyság növelését és a közszolgálati feladatok egyértelmű elhatárolását várja a főváros üzemeltetési feladatainak két részre bontásától.
Tarlós István szerint csak 2013 végén, 2014 elején várható a dugódíj bevezetése Budapesten, mivel meg kell teremteni a most még hiányzó feltételeket. A főpolgármester ugyanakkor továbbra is szükségesnek tartja a bevezetését.
Öt új adónem bevezetését tervezi és vizsgálja Budapest vezetése, a dugódíj mellett tűzoltási járulékot és vigalmi adót is kivetnének.
A kiadások lefaragása mellett a budapesti városvezetés új bevételek után is nézne: Tarlós István főpolgármester adókivetési jogot szerezne a fővárosnak, vizsgálják az ingatlan-értéknövekedési adó bevezetésének lehetőségét, újra előkerült a dugódíj ötlete és milliárdos friss bevételre számítanának a közterület-használati díjból.
A Levegő Munkacsoport Tarlós István főpolgármesternek küldött levelében az áll: ne az oktatástól, az egészségügytől, a tömegközlekedéstől, a zöldterületek fenntartásától vonjon el pénzt a Fővárosi Önkormányzat, hanem a dugókat, baleseteket, zaj- és levegőszennyezést okozó közúti közlekedés rejtett támogatásának megszüntetésével szerezzen új forrásokat.
Biztosan lesz dugódíj Budapesten - hangzott el az RTL Híradójában. Ugyanakkor Vitézy Dávid hozzátette: néhány évig nem fogják bevezetni.
Moszkvában újra felmerült, hogy az autósok csak díj ellenében hajthassanak be a belvárosba - ez áll a főváros 2011-2013 közötti időszakra szóló közlekedési koncepciójában.
Az idei önkormányzati választások előtt mind a négy főpolgármester-jelölt programjában szerepelt a dugódíj bevezetése. Ön szerint szükség van rá? A Dugódíj.hu felmérést készít.
Budapest vezetése behajtási díjjal csökkentené az autók számát a belső kerületekben, igaz, legkorábban is csak 2012-ben. Ugyanezt az V. kerületi önkormányzat a forgalmi irányok megváltoztatásával tervezi elérni, de már az év végétől.
A Solidus Egyesület jelképes összegeket szedett dugódíjként. Stábunk ott járt. Nézze meg videónkat, hogy reagáltak az autósok.