#dugódíj

Van-e értelme a dugódíjnak?
 

Van-e értelme a dugódíjnak?

Már Demszky Gábor is kacérkodott vele, de végül utódja, Tarlós István szánta rá magát a bevezetésére, igaz, nem önszántából. A dugódíjat sokan egy újabb sarcnak tartják, pedig szakértők szerint igenis van értelme. Feltéve, ha a befolyt összeget átláthatóan a közlekedés fejlesztésére fordítják.

hvg.hu hvg.hu




Dugódíjat vagy hídpénzt fizetne szívesebben?
 

Dugódíjat vagy hídpénzt fizetne szívesebben?

Úgy tűnhet, feneketlen zsákba önti a pénzét, aki ma a gépjárműadó, az üzemanyagot terhelő egyre nagyobb mértékű fogyasztási adó és a horribilis parkolási díjak mellett autózik a belvárosban - írja Morgás joga blog. A terhek tovább nőnek, ha bevezetésre kerül a dugódíj vagy a hídpénz. Melyikkel járna kevésbé rosszul, aki autóba ül a fővárosban?

hvg.hu hvg.hu

Népszava: hídpénz bevezetésén gondolkodnak Tarlósék
 

Népszava: hídpénz bevezetésén gondolkodnak Tarlósék

A főváros vizsgálja azt a lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal – írta a Népszava hétfői számában. Tarlós István főpolgármester a lap kérdésére megerősítette, hogy ezt a lehetőséget is vizsgálják.

MTI MTI

Jövőre jön, 500 forint lehet a dugódíj Budapesten
 

Jövőre jön, 500 forint lehet a dugódíj Budapesten

2013 közepétől vezetik be a dugódíjat Budapesten. Egy dolog már biztos: nem a város széle lesz a zónahatár. Jelenleg kétféle alternatívát vizsgálnak a kerületek javaslatára: eszerint a külső határ a Hungária körút-Margit körút lenne, de megvizsgálják egy belső zónahatár lehetőségét is. Tarlós István főpolgármester azt szeretné, ha viszonylag magasabb, 4-500 forintos behajtási díjat szednének, cserébe a zónahatáron belül lakóknak nem kellene fizetni.

Kapcsándi Dóra Kapcsándi Dóra



Parlament előtt a fővárosi dugódíj
 

Parlament előtt a fővárosi dugódíj

Két fideszes képviselő javaslatára bevezetnék Budapest közigazgatási területén a személyforgalmi behajtási díjat – derül ki egy parlament elé került keddi módosítóból. Az indoklás szerint a dugódíj bevezetése a Széll Kálmán-tervből, a 4-es metró támogatási szerződéséből, valamint a közösségi közlekedés finanszírozásáról szóló, kormány és főváros közötti szerződésből következik.

hvg.hu hvg.hu


Dugódíj: Tarlós sem akar háborút Rogánnal
 

Dugódíj: Tarlós sem akar háborút Rogánnal

Nincs vita kerületek és a főváros között a fővárosi utak felosztásában – ezt mondta a főpolgármester a dugódíjjal kapcsolatban az InfoRádiónak. Tarlós István szerint várhatóan az utak tizede marad a főváros kezelésében. A budapesti utak felosztásáról jövő héten egyeztetnek tovább.

InfoRádió InfoRádió

Napi: nincsenek meg a dugódíj bevezetéséhez szükséges feltételek
 

Napi: nincsenek meg a dugódíj bevezetéséhez szükséges feltételek

A dugódíj kialakítását csak rendszerszinten szabad kezelni, és nemcsak az elektronikus útdíjnak és a főváros behajtási díjnak kell műszakilag illeszkednie egymáshoz, hanem ezek mellett több dolgot is ki kell alakítani, mert egyelőre nincsenek meg a dugódíj bevezetésének feltételei - írja pénteki számában a Napi Gazdaság.

MTI MTI