Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Az Európai Bizottság a múlt hónapban arról a véleményéről tájékoztatta a magyar hatóságokat, hogy a július elsején bevezetett útdíjrendszer nincs összhangban az uniós joggal – tájékoztatta szerdán az MTI-t Helen Kearns, a közlekedési kérdésekben illetékes EU-biztos, Siim Kallas szóvivője.
A brüsszeli kifogásokat részletezve a szóvivő elsőként arra tért ki, hogy a 3,5 tonnánál nehezebb áruszállító járművek által fizetendő díj a jelek szerint nincs összefüggésben az infrastruktúra költségeivel, márpedig az uniós szabályok értelmében a díjaknak csak az infrastruktúra költségeinek fedezésére lenne szabad szolgálniuk. Ezek a díjak a bizottsági megítélés szerint túl magasak, a díjszámítás módszertana pedig nem eléggé átlátható.
Másodsorban azt tette szóvá a biztos szóvivője, hogy a magyar hatóságok az uniós véleményezés előtt életbe léptették az útdíjrendszert, holott az uniós előírások előzetes értesítést követelnek meg, mégpedig hat hónappal a bevezetés előtt.
Helen Kearns szerint a magyar hatóságoknak most meg kell indokolniuk, hogy miért ilyen magasak a díjak, vagy pedig le kell szállítaniuk ezeket a díjakat. Emellett átláthatóbb díjszámítási módszert kell bemutatniuk – tette hozzá.
Arra a kérdésre, hogy mi történik, ha a magyar hatóságok erre nem hajlandóak, a szóvivő azt válaszolta: az Európai Bizottság, "amennyiben az szükséges", kötelezettségszegési eljárást indíthat Magyarország ellen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint a tárca vizsgálja az uniós kifogásokat. A minisztérium előzetes álláspontja szerint Magyarország az Eurovignetta irányelvnek megfelelően határozta meg a díjakat. A díjszintek kialakítása során a tárca folyamatosan egyeztetett az uniós szakértőkkel. A megbeszéléseken nem érkezett olyan észrevétel, hogy a tervezett díjszintek nem felelnek meg az uniós előírásokban foglaltaknak – írta a minisztérium az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Először a Népszabadság írt arról szerdán, hogy az Európai Bizottság értékelése szerint az útdíjrendszer nem felel meg a közösségi irányelveknek.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Donald Trump hétfőn Volodimir Zelenszkij ukrán elnökkel és több európai vezetővel találkozik Washingtonban, miután múlt héten Alaszkában tárgyalt Vlagyimir Putyinnal. A téma az orosz-ukrán háború lesz, illetve annak a lezárása.
Februárban a hírhedt, összeveszésbe torkolló találkozón a Fehér Házban szóvá tették, hogy az ukrán elnökön miért nincs öltöny.
„Állnak már az úttörősátorak, de ti mindig legyetek bátorak” – szóviccelt Geszti.
Tíz éve kapcsolták hálózatra az első piaci alapon, uniós támogatás nélkül épített napelemes erőművet.