#fogyasztás

GfK: Ezekből a zöldségekből veszik a legtöbbet a magyarok
 

GfK: Ezekből a zöldségekből veszik a legtöbbet a magyarok

A legtöbb – tízből jellemzően nyolc -–háztartás által vásárolt zöldségek listáját a paprika, paradicsom, hagyma, répa és burgonya vezeti. Uborka és káposzta tízből hét háztartás kosarába kerül. Szegény gomba mellett hiába kampányoltak, csak minden második háztartás vesz belőle.

MTI MTI

Felmérés: A húsnál csak a krumplit szereti jobban a magyar
 

Felmérés: A húsnál csak a krumplit szereti jobban a magyar

Bár a húsfélék kedveltségének arányszámai meglehetősen magasak, a fogyasztás hosszú évek óta fokozatosan csökkenő tendenciát mutat, s várhatóan ez az elkövetkező időkben is folytatódni fog – derül ki az elemzésből. A baromfihús a magyarok kedvence, de a krumplit még annál is jobban szeretik.

MTI MTI


Nagyon mennek a hamis cuccok
 

Nagyon mennek a hamis cuccok

Minden ötödik ember nyitott hamis termék vásárlására 2013-ban, ami számottevő javulás az egy évvel korábbi egyharmadnál – derül ki egy friss kutatásból.

hvg.hu hvg.hu

Ismét vedeljük az energiaitalokat
 

Ismét vedeljük az energiaitalokat

Az idén az első öt hónapban mintegy 23 százalékkal több energiaital fogyott az élelmiszer-kiskereskedelemben mint az előző év azonos időszakában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

MTI MTI


A fogyasztás visszaesése tizedeli a vállalkozásokat
 

A fogyasztás visszaesése tizedeli a vállalkozásokat

A cégbedőlések hosszú távon az eddiginél stabilabb gazdaságszerkezetet hozhatnak léte. Még mindig nem ért véget az a vesszőfutás, amit a visszaeső belső fogyasztás miatt kell elszenvedniük a vállalkozásoknak: az elmúlt 12 hónapban nemhogy csökkent volna, hanem valamelyest még emelkedett is az élelmiszer, ital és dohánytermékek gyártásával, a kiskereskedelemmel, a gépjármű kereskedelemmel, a vendéglátással foglalkozó cégek bedőlési aránya.

hvg.hu hvg.hu

Örülhetünk, ha idén nem nő a magyar gazdaság
 

Örülhetünk, ha idén nem nő a magyar gazdaság

Idén nem nő a magyar gazdaság, de az is megtörténhet, hogy tovább romlik a gazdasági környezet és némi visszaesést is elszenvedünk az átgondolatlannak tűnő gazdaságpolitika hatásainak következményeként – állapítja meg a Policy Agenda frissített előrejelzése.

hvg.hu hvg.hu

Élelmiszerre és ruhára költenének többet a magyarok
 

Élelmiszerre és ruhára költenének többet a magyarok

Ha a magyar fogyasztók havonta 10 százalékkal több pénzt költhetnének, akkor legnagyobb részét élelmiszerre adnák ki. További sorrend: ruházati cikket vásárolnának, félretennének vagy befektetnének, utazgatnának, lakhatásra fordítanák. Európa többi részén inkább megtakarítanák a többlet jövedelmet.

hvg.hu hvg.hu


Nyolc százalékkal nőhet idén a kínai gazdaság
 

Nyolc százalékkal nőhet idén a kínai gazdaság

A negyedik negyedévre 8,4, az egész évre pedig átlagosan 8 százalékos gazdasági növekedést jósol Kínában legújabb jelentésében a pekingi Népi Egyetem Gazdasági Kutatóintézete. A többi prognózis is optimista, emellett nő a vállalati és a fogyasztói bizalom is.

MTI MTI







Nem lesz itt recesszió
 

Nem lesz itt recesszió

Az OTP Bank Elemzési Központjának szerdán publikált heti jelentésében az szerepel, hogy a pénzintézetnél idénre 1 százalékos gazdasági növekedéssel kalkulálnak. Ennek hátterében főként a háztartások a korábban vártnál erősebb fogyasztási dinamikája áll az elemzők szerint.

hvg.hu hvg.hu

GfK: felpörgeti a csokifogyasztást a Valentin-nap
 

GfK: felpörgeti a csokifogyasztást a Valentin-nap

A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben a táblás csokoládék esetében átlagosan kicsit több mint harmadával nőtt az értékesítés mennyisége Valentin-nap környékén, míg a pralinék esetében csaknem 70 százalékkal emelkedett egy hónap alatt.

MTI MTI

Jövőre is tovább romolhat a magyarok anyagi helyzete
 

Jövőre is tovább romolhat a magyarok anyagi helyzete

A magyarok négyötöde a megélhetési költségek emelkedése miatt aggódik leginkább, és főleg emiatt 41 százalékuk úgy látja, hogy a következő egy év során saját háztartása anyagi helyzete is tovább romlik. Megtakarítással csak a válaszadók egynegyede rendelkezik, de egyre jellemzőbb a megfontolt költekezés és az átgondolt hitelfelvétel.

hvg.hu hvg.hu