#gazdaság






Mennyit gyorsult a vonatozás Magyarországon a XX. század eleje óta?
 

Mennyit gyorsult a vonatozás Magyarországon a XX. század eleje óta?

Siófokra alig több mint két óra alatt el lehetett jutni 1900-ban vonaton Budapestről, Szegedre három óránál valamivel hosszabb volt az út, de volt olyan éjszakai vonat is, amely majdnem nyolc óra alatt zötyögött el Miskolcra. A késő esti elővárosi közlekedés mai szemmel nézve is meglepően jó volt, Budapestet kihagyni az ország keleti és nyugati fele közötti utazásból pedig már jóval Trianon előtt is szinte lehetetlen küldetésnek számított. XIX. századi és XX. század eleji vasúti menetrendeket olvasgattunk, hogy megnézzük, mi minden változott azóta.





Csúcstechnika Kanadából, munkások Thaiföldről: így kerül a boltokba ma egy magyar zöldség
 

Csúcstechnika Kanadából, munkások Thaiföldről: így kerül a boltokba ma egy magyar zöldség

Digitális szakadék peremén imbolyognak a magyar gazdák. Műholdakra, drónokra és a legmodernebb technológiára kell átváltania a teljes magyar agráriumnak és élelmiszeriparnak, különben még többet veszít a versenyképességéből – ez pedig még magasabb árakat is jelent a fogyasztóknak. Támogatás van, tudás van, a kérdés, hogy ezzel a milliárdos forgalmat bonyolító cégek tudnak csak élni, vagy sikerül felzárkóztatni a kisebb piaci súllyal bíró gazdaságokat is.



És akkor hiába fáznak, mégis izzadhatnak a távhősök
 

És akkor hiába fáznak, mégis izzadhatnak a távhősök

Kötbérezik az önkormányzatokat, amelyek túl kevés távhőt használtak el; tovább növelte a magyar infláció az előnyét az EU első helyén; a parlament elé vitte a kormány a 2023-as költségvetés átírását. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

hvg.hu hvg.hu