Idén hatezerrel kevesebben felvételiztek középiskolába, a legtöbben gimnáziumban folytatják
A felvételi 1530 diáknak nem sikerült, számukra rendkívüli felvételi eljárás kezdődik.
A felvételi 1530 diáknak nem sikerült, számukra rendkívüli felvételi eljárás kezdődik.
Szűrőberendezéseket szereltek a rendszerbe, az iskolában megint „megfelelő minőségű” az ivóvíz.
Az Elf Bart elkobozták a tanulótól, a tankerület nem árulta el, hogy érte-e valamilyen retorzió a diákot. A rendőrök nem indítottak eljárást.
Egy ember állapota továbbra is válságos a két halálos áldozattal járó csütörtöki késelés után.
A Szülői Hang szerint ennek nyomán csökkenhet a gimnáziumi férőhelyek száma, így több tanuló akarata ellenére is a szakképzésbe szorulhat.
Kell-e külön készülni a középiskolai felvételire, és ha igen, hogyan? Elég-e otthon gyakorolni, vagy érdemes előkészítő tanfolyamra járni? Szaktanárokat kérdeztünk a januári vizsga buktatóiról és a felkészülésről.
Nem látni, hanem érezni akartak: a vécében dohányzó diákok füstjét.
Gimnáziumok helyett a szakképzésbe akarja terelni Orbán Viktor az általános iskolából kikerülőket. A mesterterv részben bevált, de a több munkáskezet látni akaró kormányfő nem elégedett.
Bár tagadhatatlan, hogy vannak vesztesei, de alapvetően jól szűri a gyerekeket a középiskolai felvételi rendszer – véli Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója. Szerinte jó lenne, ha az esetleges sikertelen felvételit nem tragédiaként élnék meg a szülők és a gyerekek, mert ma már sok lehetőség van a hagyományos iskolai pálya mellett más sikeres utat találni.
Ha az intézmények a központi elvárásnak megfelelően bonyolítják le a felvételit, az sok általános iskolást foszthat meg a gimnáziumi továbbtanulástól, és többen kerülhetnek szakképzésbe. Az Arany János Programban vagy a Honvéd Kadét Programban viszont nincs központi elvárás.
Hogyan tekint küldetésére egy egyházi iskola? Mennyire van létjogosultsága még a bentlakásos gimnáziumnak? Lesz valaha koedukált tanítás? Juhász-Laczik Albinnal, a Pannonhalmi Bencés Gimnázium igazgatójával, szerzetessel beszélgettünk, aki maga is ebben az iskolában érettségizett.
A rangsort idén a budapesti Eötvös József Gimnázium vezeti, dobogós az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziuma és a tavalyi győztes, a Fazekas Mihály Gimnázium. Az élbolyban csak apró változások vannak, de a százas listára összesen 14 új intézmény került fel.
A mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium homlokzata egy diák autójára omlott. Az iskola felújítását két éve még a körzet fideszes képviselője jelentette be, de aztán jött Lázár János.
Az épületet birtokló cég 64 millió forintos adótartozást halmozott fel, ezért került kalapács alá az iskola.
A kormánymédia egyik bulvárlapja szerint egy arab diák ejtett túszul tanárokat, a rendőrség szerint viszont csupán pár percig nem engedett ki egy pedagógust a tanári szobából.
A nyolcadikos diákoknak már rögtön az első feladattal meggyűlhetett bajuk, ugyanis olyan fogalmat kaptak, ami az iskolai órákon ritkán kerül elő.
A gimnazista szülei az előző felhasználó összes adatát megtalálták a gépen.
Be kell-e nyomni a gyereket egy elitiskolába, hogy sikeres és boldog felnőtt legyen? Abszolútértékben számít-e az, hogy egy gimnázium első, tizedik, századik, vagy rajta sincs a középiskolákat rangsoroló listán? Mi a dolga egy jó osztályfőnöknek, mit ad a közösség egy diáknak, és van-e út a minőségi oktatás felé azoknak, akik hátrányos helyzetből jönnek? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk Láng Györggyel és Prievara Tiborral a HVG 2024-es középiskolai rangsorának apropóján.