Elképesztő hidrogénautóval rukkolt elő a Toyota
A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.
A japán gyártó hiperautója nem üzemanyagcellás, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént.
Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.
A dél-koreai gyártó bejelentette, hogy hamarosan bárki megvásárolhatja majd az N Vision 74 sorozatgyártású változatát.
Közeleg a hidrogénnel hajtott teherautók kora: a nagy gyártók többféle megközelítésekkel próbálkoznak, a technológia korlátja a nem elég gyorsan bővülő infrastruktúra lehet.
A villanymotoros Honda CR-V e:FCEV-ben hidrogéntartály és akkumulátor is található.
A kéziváltós és hátsókerék-hajtású boxermotoros GR86-ból tavaly több fogyott mifelénk, mint a plugin hibrid új Priusból.
A szinte teljesen hangtalanul suhanó szupermodern zöld rendszámos nyergesvontató hidrogénből nyeri a működéséhez szükséges energiát.
Ránézésre kicsit frédi-bénis, de ígéretes ötletnek tűnik a magyar fejlesztés.
Egyes gyártók már hosszú évtizedek óta kísérleteznek olyan személyautókkal, melyek kipufogócsövén csak víz csepeg ki. Ilyen például a Mercedes, illetve a BMW.
Egyre több autógyártó foglalkozik komolyan a hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztésével és gyártásával. A világegyetem leggyakoribb eleme által hajtott elektromos autók egyre elterjedtebbek lesznek a jövőben, ám semmiképpen sem szorítják ki az utakról az energiát az akkumulátorokban tároló kocsikat.
Az üzemanyagcellás pickupba hidrogént kell tankolni, és a kipufogójából tiszta víz csepeg az útra.
Sosem tett még meg ekkora távolságot hidrogénautó, mint a Delfti Műszaki Egyetem által létrehozott jármű: az EcoRunner XIII kevesebb mint 1 kg hidrogénnel tett meg 2488 kilométert, ezzel pedig világrekordot is felállított.
McLaren elektromos hajtás, egekig pörgő V10-es motor, futurisztikus hidrogénkaniszter a híres magyar versenylóról elnevezett sportkocsiban, melynek Kincsemhez hasonlóan Goodwood hozhatja el a világhírnevet. A sokat ígérő cég nyíregyházi származású, Svájcban élő vezetőjével beszélgettünk.
Testközelből ismerkedtünk meg a dél-koreai gyártó hidrogén-elektromos hajtásláncú, egyedi külsejű újdonságával.
A hidrogénnel percek alatt feltölthető különleges X5-ösből mintegy 100 példány rója majd a világ különböző útjait.
A CR-V-re épülő új üzemanyagcellás modellbe hidrogént és áramot is lehet majd tölteni.
A hétvégi FeHoVa kiállításon bárki közelről megismerkedhet a nemrégiben a hétszeres F1 világbajnok által is alaposan meghajtott Ineos Grenadier közel végleges változatával.
Sokkal kevésbé terhelik a környezetet, mint a dízelbuszok, és az elektromos társaiktól eltérően szupergyorsan feltölthetők és könnyűek az üzemanyag-cellás buszok, amelyek közül egy high-tech portugál-japán példányt, a Toyota-Caetano H2.City Goldot próbáltuk ki Pakson.
Az üzemanyagcellás iX5 Hydrogen gyártása az év végén kezdődik meg.
A hajtáslánc tekintetében egyértelműen a jövőbe mutató kupé design fronton a 70-es évek közepére repít vissza bennünket.