Homolya: Havi 400-500 millióba került a MÁV-nak a vírus elleni védekezés
A társaságnál négy igazolt koronavírusos megbetegedés volt.
A társaságnál négy igazolt koronavírusos megbetegedés volt.
A vasúti vonalbezárás a vidék megbüntetését jelenti – mondták a fideszesek 2007-ben és 2009-ben, és valóban, amióta hatalomra kerültek, a megszüntetés helyett csak elsorvasztottak és lélegeztetőgépre helyeztek kihasználatlan vonalakat. A Volánbusz és a MÁV közös cégbe olvasztásának eddig legalább ötször futottak neki, mindhiába, de az e-jegyrendszert is megígérték már 2010-ben.
Visszaesett az olasz utak iránt a kereslet, a légitársaság március 11-től három hétig kevesebb járatot indít.
Éppen egy hónapja kellett ideiglenesen megemelni a járművek követési időközét meghibásodások miatt, most ismét, ezúttal augusztus végéig így is marad. Egy átlagos HÉV-kocsi 43 éves.
Tarlós István megint keményen beszólt Vitézy Dávidnak, de tagadta, hogy megritkítanák a BKK járatait, mint mondta, csak "kisebb menetrendkorrekciót" hajtottak végre. azt is mondta, Orbánnal akar tárgyalni a szemétszállítás kérdéséről, mert a jelenlegi tervek alapján Budapest nagy bajba kerülne.
A Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezetője szerint hiába tagadják, látszik a járatritkítás nyoma.
A BKK szerint szeptembertől a jelenlegi iskolaszüneti menetrendekhez képest több mint 200 járművel több közlekedik majd a fővárosban.
Mintegy 3-5 százalékos járatritkítást vezethet be a budapesti vonalakon a BKK – értesült belső forrásokból az Index, amely szerint a spórolás mintegy 100 millió forintot jelenthet. Ritkulhat a 47-49-es és az 56A villamos, a fonódó villamos, a 109-es, a 33-as, a 110-es, 112-es, az 5-ös, a 7-es, 8E busz és több trolijárat is.
Egy nap, pár hír, amiről mindenki beszél: totálisan átszabja a kormány az általa gründolt takarékszövetkezeti rendszert; egymásnak ellentmondva ítéli meg a foci-Eb biztonsági kockázatait Lázár János, illetve a TEK; Navracsics Tibor EU-biztos határozottan szembement a kormánnyal menekültügyben; kiderült, hogy nagy szívás lesz most nyáron a Balaton-felvidékre vonatozni; meghalt Aigner Szilárd; indul a hvg.hu Eb-tippjátéka és újabb szuperkiállítás lesz Budapesten.
Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly. Úgy tudjuk, az esztergomi vonal villamosításának és a fehérvári pályaudvar átépítésének csúszásával magyarázzák a döntést, de valószínűleg egyszerűen spórolás áll a háttérben.
Ellenzékben még a vidék társadalma elleni merényletnek, megszorításnak minősítette a Fidesz, most a működés észszerűsítéseként állítják be a december közepétől életbe lépő vasúti járatritkításokat – írja az e heti HVG.
Még nem lehet pontosan látni, mekkora járatritkítással jár a MÁV december 13-án életbe lépő 2016-os menetrendje. Vannak benne új és megszűnő vonatok is, és a régi logikátlanságok is velünk maradnak.
Megritkítja járatai számát a KLM holland légitársaság, hogy csökkentse költségeit, és ezzel növelje piaci versenyképességét.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április 15-től "gazdaságilag értelmetlen, káros, az utasok számára elfogadhatatlan" vasúti intézkedéseket készül bevezetni - vélik az Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnél. A VEKE szerint a járatritkításokat semmilyen elvárás nem indokolja, "az kizárólag a még az előző kormány idején kinevezett, és a korábbi hasonló intézkedéseket levezénylő minisztériumi középvezetők önérdekű akciója".
A vasúti szárnyvonalak járatainak ritkítása miatt mintegy ötven résztvevővel tüntetett pénteken a komáromi vasútállomás közelében a Vasutasok Szakszervezete, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége és a Jobbik Magyarországért Mozgalom.
Jól eldugva, de felkerült a MÁV-Start honlapjára a vasúttársaság április 15-től érvényes menetrendi módosítása, mely...
A Jobbik azt kérdezi a kormánytól, hogy a kiszivárgott híreknek megfelelően valóban tervezi-e a MÁV teljesítménycsökkentését és így a vidéki szárnyvonalak ismételt bezárását - tette fel a kérdést keddi sajtótájékoztatóján Bödecs Barna.
Az LMP információi szerint a kormány "fű alatt" jelentős járatritkítást tervez a MÁV vonalain – állította csütörtöki, a budapesti Nyugati pályaudvar előtt tartott sajtótájékoztatóján a párt frakcióvezetője. Jávor Benedek saját információikra hivatkozva azt mondta, hogy tíz százalékot is elérő teljesítménycsökkentést írtak elő a vasúttársaságnak.
Ne legyen érvényes a reggeli csúcsidőben a nyugdíjasok ingyenes utazási lehetősége - ezt vetette fel a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A civil szervezet az évtizedekkel korábban már bevált lépcsőzetes munkakezdés egyik formáját állítaná vissza, így ugyanis szerintük kevesebb busz is elég lenne, járatritkítások helyett pénzt is spórolhatna a BKV, és a zsúfoltság is csökkenne.
Egyik fővárosi frakció sem támogatja Tarlós István ötletét, mely szerint ritkítani kéne a csődközelbe jutott BKV járatait. A főpolgármester azt már látja, hogy egy esetleges ritkítás is milyen politikai izgalmakat vált ki, ugyanakkor állítja: ő nem is mondta, mikortól kéne ezt meglépni. A VEKE eközben szinte biztosra veszi, hogy az előterjesztésből nem lesz semmi.