Úgy volt, hogy Teslákat vesz az amerikai külügy, de most már csak „páncélozott elektromos járművekről” van szó
Várható volt, hogy a Tesla-vezér Elon Musk miatt összeférhetetlenség alakul ki.
Várható volt, hogy a Tesla-vezér Elon Musk miatt összeférhetetlenség alakul ki.
Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.
Az uniós finanszírozású közlekedésfejélesztési projektek között helyet cserélt a kormánynak fontos HÉV-járműbeszerzés más fővárosi tervekkel.
Alig egy hónappal azután, hogy Lázár János „már nem barátkozunk” a Siemensszel kijelentésével lefújt egy beszerzést 115 villanymozdonyra, most a helyettese mégis barátibb hangot ütött meg, mondván: a német cég mégis számításba jöhet. Ám az államnak továbbra sincs pénze a projektre.
Százötven, a ‘60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk”, így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor” a Paks II. miatti német–magyar viszály részeként. Sőt, bejátszik Mészáros Lőrinc rosszkedve és a Budapest–Belgrád-projekt is.
Négy év alatt kilencszeresére növelte árbevételét Mészáros M1 Autókereskedő Kft. amely érdekesen kiírt közbeszerzéseket nyer, úgy, hogy másfélszeres áron szállítanak a versenytársakhoz képest. Még a Rogán Antaléknak szállító flottakezelőt is rendre lenyomják.
A CBRN-E nevű gépjárművek vásárlására vonatkozó pályázatot már kiírták.
Megrendelné a korábbi szerződés alapján még fennmaradó 48 trolit a Solaris-Skodától a BKV. A 26,7 millió eurós beszerzésről a jövő héten dönt a fővárosi közgyűlés.
Meghosszabbították az opciós szerződést a gyártókkal, idén novemberig, illetve jövő májusig vásárolhatja meg a járműveket a BKK “megfelelő pénzügyi forrás rendelkezésre állása esetén".
Azt is beleírták egy szerda délután megjelent kormányhatározatba, hogy a kormány szerint mennyi pénze van a fővárosnak – noha a főpolgármester sokszor elmondta, hogy ezek a pénzek nem szabadon felhasználhatóak.
A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság által használt eddigi járművek átlagéletkora 15 év volt, ezért kell most új kisbuszokat venni – derült ki Rétvári Bence válaszából.
A beérkező ajánlatoktól függően akár újabb száz mentőautót állíthatnak szolgálatba itthon év végéig.
Vége lehet a spórolásnak, három év alatt hatmilliárd forintért vásárolhatnak új autókat a költségvetési szervek – írta a napi.hu.
A határrendészeti szervek reagálóképességének fejlesztéséhez összesen 237 jármű beszerzésére írt ki nyílt közbeszerzést az Országos Rendőr-főkapitányság, nettó 1 milliárd 802 millió forint becsült értékben. A felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.