Kgfb-piac: az AIM kivonul, beszáll az Astra
Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.
Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.
Rövidesen beköszönt a kgfb-kampány, de tízből négy autós nem tud arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a kgfb-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 10 pontba foglalta össze azokat az eseteket, melyek az elmúlt évek kampányaiban az autósok szabad biztosítóváltását, illetve a tarifák átláthatóságát nehezítették és jogszerű, kiszámíthatóbb tarifákat követel a biztosítóktól.
Jövőre nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján sorolják csoportokba a biztosítók az autósokat a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál (kgfb), ez kockázatarányosabb díjakat eredményez, így a gyengébb autók tulajdonosai alacsonyabb díjakra számíthatnak – közölte a kotelezo.hu szakértői portál.
Ismét csökkenhet a kötelező biztosítások átlagára, miután a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) visszaengedte a piacra a tavaly szeptemberben adminisztratív hiányosságok miatt felfüggesztetett Wabard Biztosító Zrt-t – közölte a Biztosítás.hu internetes alkusz.
Az elmúlt kampányidőszakban több mint másfél millió járműre kötöttek új kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződést, ebből több mint egymillió esetben tényleges biztosítóváltás is történt, sokan 15 ezer forint feletti összeget tudtak megtakarítani az átszerződéssel – közölte a PSZÁF.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvényt idei egyetlen ülésszakán úgy módosította a parlament, hogy a biztosítónak kötelező műszaki vizsgára kell küldenie a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja azt - a módosítás április elsején lép hatályba.
Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai – állítják az autókereskedők szakmai szervezetei.
Áprilistól a biztosítónak műszaki vizsgálatra kell küldenie a károsult járművet, amennyiben a tulajdonos nem kívánja azt megjavíttatni; a kgfb-törvény kiegészítése nemcsak nehezítést jelent, hanem jelentős anyagi terhet is róhat a balesetet szenvedett autósokra, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az Alkotmánybírósághoz fordult, kérve a vitatott rendelkezés megsemmisítését.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) törvény legutóbbi módosítása jelentős lépés az ügyfelek anyagi érdekeinek védelme, a gazdaság fehérítése irányába – közölte az Autós Nagykoalíció.
Egy szabálymódosítás értelmében az autó hengerűrtartalma helyett a jövő évtől a motor teljesítménye alapján kell majd a kötelező díját megállapítani. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) szakemberei arra számítanak, hogy ez a módosítás teljesen átrendezi a kgfb-piacot, s igen erősen megnövelheti az év végi átkötési hullámot.
Sérti az autósok érdekeit és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlannak minősített járműveket – az üzembentartó költségére – műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) határozottan tiltakozik ellene – mondta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára.
A biztosítás megkötésétől, és nem január első napjától számítja a biztosítás egyéves tartamát a január 1-jén hatályba lépő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvény, továbbá kötelezővé teszi a kártörténeti nyilvántartást, és nem a tulajdonos, hanem az üzembentartó kötheti meg a szerződést.
A parlament által hétfőn elfogadott új gépjármű kárrendezési szabályok - az, hogy a bruttó összeget csak számla ellenében lehet kifizetni, illetve hogy a sérült autóról a biztosítónak kell megmondania, hogy közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő-e - csak 2011 első napján lépnek hatályba, addig pedig még változhatnak - mondta Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára.
Az online biztosítási alkuszok számítása szerint eddig 320 ezren váltottak online biztosítót a november elejétől tartó kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban, de a hátralévő bő egy hét alatt a teljes szám elérheti az egymilliót.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) amiatt aggódik, hogy a kieső kgfb díjbevételt egyes biztosítók csak a kárrendezési szolgáltatások színvonalának csökkentésével tudják majd kompenzálni.
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány első hetében 70 ezren váltottak biztosítót a Netrisk.hu internetes alkusznál, míg egy évvel ezelőtt 30 ezer váltásra került sor az első héten. Ennek alapján az idei váltók száma elérheti az egymilliót a tavalyi mintegy 700 ezer után – mondta Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője.
Több mint kétszer annyi autós váltott biztosítót az idei kgfb kampány első három napján, mint tavaly, a rendkívüli érdeklődésnek köszönhetően idén minden bizonnyal megdől majd a tavalyi 700 ezres váltási rekord, és akár egymillióan is válthatnak biztosítót, az ügyfelek megtakarítása pedig 15 milliárd forint is lehet – közölte a biztositas.hu internetes alkusz az MTI-vel.
A csökkenő személygépjármű értékesítésen belül növekszik a prémium kategóriás és a sportautók részesedése. A kötelező biztosítási piacon a csökkenő átlagdíjak mellett - a kategóriák elmozdulása miatt - nőtt a díjbevétel, csökkentek ugyanakkor a casco-kötések – áll a Genertel biztosító közleményében.
A múlt évihez hasonló, közel 800 ezer átkötés várható idén novemberben és decemberben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban, de az év végi váltás az új törvény januári hatályba lépésével 4,5 év alatt leépül - mondta Varga Csaba, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) főigazgatója.