szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Négymillió autós várja, hogy szombaton tizennégy biztosító közzétegye a kötelező felelősségbiztosítás tarifáit. A piaci szereplők különféle stratégiákat követhetnek az ügyfelek megszerzésére. A lehetőségekről készített elemzést a Generali Biztosító érdekeltségébe tartozó kotelezo.hu szakértői portál. Ennek megállapításait a konkurens aegondirekt.hu felmérése is alátámasztja.

„Az idei kampányban várhatóan a tavalyihoz hasonló számú autós köt új kötelező biztosítási szerződést. Így van rá esély, hogy a tavalyi kötési rekord valamivel megdől. A szerződési kedvet az idén az újonnan belépő, illetve visszatérő biztosítók által generált árverseny, másrészt a továbbiakban köbcenti helyett kilowatt alapon működő kategorizálás erősítheti. Az utóbbi ugyanis az autósok negyedét sorolja a korábbitól eltérő kategóriába” – vélekedett Lantos Lóránt, a kotelezo.hu vezetője.

Az átkötések tavalyi számának megismétlődése valójában jelentős növekedést takar, ugyanis az idén mintegy 10 százalékkal kevesebb autós érintett a kampányban: ők azok, akik év közben kötöttek kötelezőt 2010-ben vásárolt járművükre, és legközelebb 2011 folyamán nyílik lehetőségük a váltásra. Számukra rossz hír, hogy év közben átlagosan mintegy tízezer forinttal drágább a kötelező éves díja, mivel a biztosítók a nagy verseny miatt kampányidőszakban jóval nagyobb kedvezményeket fognak kínálni a következő évre is.

Az átláthatóbb tarifákról szóló felügyeleti ajánlás várhatóan több biztosító stratégiájára is hatással lesz. A biztosítók durván fele alkalmazott olyan kedvezményeket, amelyek a díjtarifában nem, csak a honlapjukon jelentek meg, csökkentve az ügyfelek tájékozódási lehetőségét. Ez a gyakorlat megszűnik, az úgynevezett „ügyfélajánlás” után nyújtott díjkedvezménnyel együtt.

Nem kívánt találkozás. Mindenki szeretné jól megúszni
MTI

Kevesebb trükk. Számos olyan kedvezmény is eltűnik, amelyek feltételeinek teljesítésére az ügyfél nem lehetett befolyással. Ám a legszembetűnőbb az változás lesz, hogy a meglévő és megszerezni kívánt ügyfelek számára kínált díjak közti különbségeket nem lehet elrejteni. Volt olyan biztosító, amely korábban odáig ment, hogy nem is az előző évi, hanem több évvel korábbi, tehát igen nehezen visszakereshető tarifákhoz közölt csupán szorzószámokat.

[[ Oldaltörés (2. oldal: Más biztosító, más stratégia) ]]

Agresszív árverseny várható. A kötelező biztosítás megkötése során az autósok még mindig szinte kizárólag az ár alapján döntenek. Így az a biztosító számíthat jelentős számú kötésre, amelyik elszántan beleveti magát az árversenybe. Nyilván ezt nem kerülheti el a Magyarországon most piacra lépő Astra. A másik olyan biztosító, amelyiknek mindenképpen ügyfélbázist kell építenie, a tavalyi kampányból kizárt, de idén visszatérő Wabard, amely kötési lehetőség híján az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette. A piacvezető Allianznak, ha meg akarja tartani a pozícióját, szintén nem kínálkozik más választása, mint a tavalyi stratégiájának folytatása. Így az új belépők számára várhatóan ismét igen nyomott díjakat hirdet meg, jelentős kampánykedvezményt alkalmazva. Tavaly az Allianz szerezte a legtöbb „új” ügyfelet. Ezért azonban elég jelentős árat fizetett, mert új kötéseinek mintegy felét a régi ügyfeleinek új, alacsonyabb díjas szerződései tették ki, vagyis jelentősen csökkent a díjállománya. Direktbiztosítói pozíciójának erősítése, valamint a kedvező üzemméret elérése érdekében a korábbi offenzív árpolitika alkalmazása várható a Generteltől, amely tavalyi gyakorlatához hasonlóan ismét újabb szeleteket igyekszik majd kihasítani a piaci tortából.

Szolid növekedésre hajtanak. A biztosítók következő csoportját azok a társaságok alkotják, amelyek egyes célcsoportokat megcélozva próbálnak szolid növekedést elérni, ám az agresszív árversenybe várhatóan már nem fognak beszállni. A nagyok közül ide sorolható a Generali, amelynek már tavaly sikerült bizonyos szegmensekben online is versenyképesnek bizonyuló tarifákkal előállnia, amivel megakasztotta ügyfeleinek elvándorlását és pluszban tudta zárni a kampányt. A Köbe várhatóan szintén nem dömpingdíjjal fog operálni, hiszen megfelelő az üzemmérete, ám a tavalyi nettó elvándorlás miatt az idén kénytelen lehet alacsonyabb díjakkal megjelenni. Az Uniqa több év szürkeségét követően igen sikeresen szerepelt a tavalyi kampány során, kérdés, hogy az új ügyfelek alacsonyabb díj mellett megszerzett tömege miatti növekvő kárhányad az idén is lehetővé teszi-e számára a további nyomulást. A K&H szintén a tavalyi nyertesek között volt, a banki hátterű biztosítók térnyerését az idén is erősítheti a szereplése.

Cél az ügyfelek megtartása. A fennmaradó hat biztosító várhatóan arra koncentrál majd, hogy az erős árverseny mellett minél kevesebb ügyfél elvesztésével lépjen át a következő évbe. Talán meglepő lehet itt szerepeltetni a tavaly ügyfélszerzésben dobogós helyet szerző Aegont, ám az előző évek tapasztalata azt mutatja, hogy ez a társaság minden erős év után inkább a konszolidációra, ügyfélállományának megszilárdítására fókuszál. Az Union a korábbi évekhez hasonlóan várhatóan az idén sem kíván az árverseny aktív szereplője lenni, és a kötelező területén – egyedi módon – vélhetően folytatja az alkuszokat megkerülni próbáló stratégáját az Union24 tarifa megtartásával. A Groupama-Garancia, az MKB, a Posta, illetve a Signal okozhatnak ugyan meglepetést, de az eddigi szereplésük alapján szintén nem látszik jele annak, hogy a kgfb területén komoly áttörést próbálnának elérni.

Amikor már túl nagy a kísértés. Egy másik biztosítási portál, az aegondirekt.hu felmérése tovább részletezi a képet. Szerintük az ügyfelek 80 százaléka teljesen elégedett jelenlegi biztosítójával, tehát az idei kötelező felelősségbiztosítási kampány alatt sem fontolgatja a szolgáltatóváltást. Ám, ha akár csak 5 ezer forintot is meg lehet spórolni az új szerződéssel, az autósok 43 százaléka máris váltana. Az online felmérésben megkérdezett tízezer felhasználó számára a 10 ezer forintos megtakarítás lehetősége pedig már olyan vonzó, hogy ezért 98 százalékuk venné fontolóra a cserét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Ezer kilowattos Dacia? – megoldódni látszik a probléma

Mégsem okoz majd problémát az a mintegy 200 ezer hibás kilowattadat, ami helytelenül szerepel a hazai gépjárművek forgalmi engedélyében – mondják a Biztosítás.hu internetes alkuszai. A Nemzeti Közlekedési Hatóság és a hazai biztosítási piac szereplői ugyanis egyaránt igyekeznek megoldani a problémát. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) piacának új szereplőjét, az Astra Biztosítót eközben bejegyezte a magyar felügyelet, így a román piacvezető is beszáll idén az autósokért folytatott versenybe.

hvg.hu Hazai gazdaság

Új kgfb: több tízezerrel olcsóbb, de ennyivel drágább is lehet

Az idén sok minden változik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A legfontosabb a törvény módosításából fakad, amely szerint 2010-től már nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján történik a kategóriába sorolás. Az idei kampány során várhatóan mintegy egymillió ügyfél vált biztosítót. A váltások több mint fele az online piacon történik majd – jósolja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.

MTI Gazdaság

Kgfb-piac: az AIM kivonul, beszáll az Astra

Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.

hvg.hu Gazdaság

Aggályosak lehetnek a tarifák a kötelező biztosításoknál

Október 30-án hirdetik ki a biztosítók a 2011-es kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat. A négymillió autós kegyeiért versenyző tizennégy társaság várhatóan őrült árversenybe kezd, a PSZÁF azonban árgus szemekkel figyeli, hogy nem sértik-e a fogyasztók jogait a biztósítók által kínált ajánlatok.